مجله ی کودک

چگونه اسباب بازی ضد استرس درست کنیم؟

درود بر دنبال کنندگان اسباب بازی فروشی آنلاین شازده کوچولو، ما اومدیم با یک پست آموزشی ویژه در مورد ساخت انواع اسباب بازی ضد استرس؛ برای ساخت اسباب بازی‌های ضد استرس معمولا روش‌های بسیار زیادی وجود دارد که هر یک از آن ها معمولا برای یک گروه سنی متفاوت است. در برخی مواقع اسباب بازی های ضد استرس برای نوزادان و بچه های کوچک مناسب است. از طرف مقابل برخی دیگر از این اسباب بازی ها برای بچه ها با سنین بالاتر مناسب خواهد بود. اسباب بازی های ضد استرس به سادگی قابل ساختن است , و بستگی به نوع استفاده شما دارد. در بعضی مواقع با تماشای اسباب بازی ضد استرس حال شما بسیار خوب خواهد شد.

هنگامی که برخی دیگر از این اسباب بازی های ضد استرس با مالش و فشار دادن در بهترین حالت خود قرار میگیرند. در بخش‌ های بعدی نیز هر یک از اسباب بازی ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد. دقت کنید که خرید اسباب بازی دخترانه با توجه به سن و روحیات کودک انجام می‌شود و نمی‌توان از هر عروسکی برای آن ها استفاده کرد. از طرفی به این موضوع توجه نمایید که عروسک های ضد استرس خارجی عمری چند برابر محصولات دست سازی خانگی دارند که به هر یک از آن ها فیجت گفته می‌شود.

اسباب بازی ضد استرس چیست و برای چه سنی مناسب است؟

متاسفانه امروزه برخی از کودکان با استرس متولد می‌شوند. به همین دلیل است که گاها نوزادان نیز در معرض استرس قرار دارند و در کل آرامش بالایی را تجربه نمی‌کنند. تشخیص استرس در نوزادان کار بسیار سختی است و نیاز به متخصصین خود دارد. اما کودکان هر چه بزرگتر می‌شوند از طریق رفتار و حرکات آن ها می‌توان این موضوع را تشخیص داد. اسباب بازی های ضد استرس معمولا دارای یک بافت نرم و ژله‌ای شکل می‌باشند که افراد با فشار دادن آن میزان استرس خود را کاهش میدهند. البته در برخی مواقع نیز با تماشا کردن این اسباب بازی ها استرس آن ها به صورت قابل توجه کاهش پیدا خواهد کرد. معمولا ساختن اسباب بازی ضد استرس فشاری کار سختی نخواهد بود. اما اگر بخواهید که عروسک های ضد استرس نمایشی بسازید، نیاز به تجهیزات و ابزار خاص خواهید داشت.

اسباب بازی ضد استرس

معمولا برای کودکان زیر 3 سال از عروسک و اسباب بازی ضد استرس استفاده نمی‌شود. چرا که آن ها دارای مواد شیمیایی و مضر می‌باشند و در صورتی که کودک آن ها در دهان خود فرو کند، امکان مسمومیت و مشکلاتی از این دست را خواهد داشت.دقت کنید که اسباب بازی ضد استرس خانگی معمولا عمر کوتاهی دارد و نمی‌توان برای مدت زمان طولانی از آن استفاده کرد.

به همین دلیل بهتر است قبل از اینکه بافت بیرونی آن ها پاره شود، به فکر تعویض و تغییر آن باشید. در بخش‌های بعدی به صورت جامع و کامل به نحوه ساخت عروسک های ضد استرس خانگی خواهیم پرداخت و شما می‌توانید با توجه به نیاز خود چندین و چند مدل از آن ها را تهیه کنید. نکته بعدی که در مورد اسباب بازی ضد استرس باید به آن توجه نمایید، مدت زمان استفاده و نحوه بازی کردن با آن می‌باشد. به عنوان مثال اسلایم یکی از خمیر های ضد استرس موجود در بازار می‌باشد. اگر دوست دارید که عمر اسلایم افزایش پیدا کند، نباید برای مدت زمان طولانی در آب و هوای گرم مورد استفاده قرار گیرد. چرا که این موضوع روی خاصیت ارتجاعی آن تاثیر منفی خواهد گذاشت.

ساخت توپ ضد استرس با اسلایم

برای ساخت اسباب بازی ضد استرس روش های بسیار زیادی وجود دارد. از جمله معروفترین روش‌های ساخت عروسک ضد استرس با استفاده از بادکنک، کش، اسلایم، خمیر دندان، ماژیک غیر وایت برد و یک مخروط انجام می‌شود.

  • بادکنک را باد کنید و اجازه دهید که حالت اولیه خود را از دست بدهد. البته هر بادکنک را زیاد باد نکنید، چرا که با نازک شده لایه بیرونی بادکنک قابلیت ارتجاعی آن کاهش پیدا خواهد کرد.
  • سپس یک مخروط چوبی و یا پلاستیکی را در دهان آن قرار دهید و اجازه دهید که مخروط در دهانه بادکنک جا بگیرد و تمام باد آن خالی شود. سپس نیاز داریم تا داخل آن را یک ماده نرم و اندکی انعطاف پذیر پر کنیم. در صورتی که اسلایم دارید می‌توانید به اندازه یک الی دو برابر مشت خود داخل آن اسلایم پر کنید. اما اگر اسلایم نداشتید، می‌توانید داخل آن را با خمیر دندان پر کنید.
  • در مرحله بعد مخروط را خارج کنید و تمام هوای موجود داخل آن را تخلیه نمایید. در گام بعدی درب بادکنک را گره بزنید. حال لبه بالای گره را با یک قیچی برش دهید. در این صورت هنگام استفاده کردن بازی کردن با اسباب بازی ضد استرس خود قسمت پلاستیکی مزاحم آن دست شما اذیت نخواهد کرد.
  • در مرحله بعدی می‌توانید با استفاده از کش در قسمت برش خورده خود یک پاپیون خوشگل درست کنید و آن را محکم نمایید.
  • آخرین مرحله در ساخت توپ ضد استرس با اسلایم نیز نقاشی کشیدن با یک ماژیک غیر وایت برد می‌باشد. در صورتی که بادکنک خریداری شده دارای نقش و نگار است، نیاز به نقاشی کردن نخواهد داشت. اما در غیر این صورت می‌توانید با نوشتن یک جمله آرامش بخش و یا کشیدن یک چهره با مزه آن را جذاب کنید و از بازی کردن با آن لذت ببرید.

ساخت توپ ضد استرس با خاک ژله ای در توری

معمولا توپ های ضد استرس با خاک ژله از محبوبیت بسیار بیشتری برخودار می‌باشند. چرا که اگر پاره شوند زمین را کثیف نخواهند کرد. از طرفی مدت زمان استفاده از آن ها به مراتب بیشتر است. برای این هدف مراحل زیر را دنبال کنید تا یک توپ ضد استرس بسیار عالی بسازید.

  • یک بسته خاک ژله‌ ای ریز خریداری کنید و آن را داخل آب گرم بگذارید و اجازه دهید که به خوبی باز شود. زمانی خاک ژله ای شما در بهترین حال خود قرار گرفت آن در یک آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن به خوبی خارج شود.
  • حال یک بطری آب معدنی کوچک بردارید و تمام خاک ژله ای خود را به آن منتقل نمایید.
  • در گام بعدی یک بادکنک کوچک انتخاب کنید و آن را باد نمایید. حال درب بادکنک را به آرامی به بطری آب معدنی نزدیک کنید و بدون خالی شدن تمام باد آن روی درب بطری بکشید. حال بطری را پشت و رو کنید، سپس تمام خاک ژله ای موجود در آن را داخل بادکنک خالی کنید. اندکی بطری را تکان دهید که تا تمام خاک ژله ای به صورت یک دست خالی شود.

تکنیک پنهان ساخت توپ ضد استرس با اب

  • حال باد داخل بادکنک را تماما خالی نمایید و اجازه دهید که خاک ژله ای به دیوار بادکنک بچسبد. در این بخش مهمترین فوت کوزه گری اسباب بازی ضد استرس را به شما آموزش خواهیم داد. خاک های ژله ای باید در یک محیط مرطوب قرار گیرد. به همین دلیل باید به آن یک تا دو قاشق غذا خوری داخل آن آب شیرین بریزید. در این صورت زمانی که با بادکنک بازی می‌کنید، حس طراوت و نرمی بسیار بیشتری احساس خواهید کرد.
  • حال برای ساخت توپ ضد استرس توری لازم است که از یک توری پلاستیکی محکم استفاده کنید. برای این هدف می‌توانید از انواع توری متوسط که برای میوه ساخته شده است، مورد استفاده قرار دهید. بادکنک خود را داخل توری قرار دهید و دور آن را بکشید. سپس حفره بالایی آن را جمع کنید و در نهایت دور آن را با یک بسط پلاستیکی ببندید.
  • در نهایت تمام بخش های اضافی و مزاحم آن را با یک قیچی مناسب برش دهید. در این صورت می‌توانید از یک توپ ضد استرس بسیار عالی استفاده کنید و با آن آرامش ذهنی خود را دو چندان نمایید.

ساخت کار دستی ضد استرس

در اسباب بازی فروشی اینترنتی شازده کوچولو ما انواع فیجت های ضد استرس را خواهیم داشت. معمولا ساخت و استفاده از انواع کار دستی های ضد استرس اندکی زمان بر است. به همین دلیل ما نیز تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت که بهترین و با کیفیت ترین فیجت های ضد استرس را برای شما تهیه کنیم. با این حال اگر دوست دارید که خود یک کار دستی ضد استرس برای مدرسه درست کنید می‌توانید از نکات این بخش استفاده نمایید. دقت کنید که کار دستی ضد استرس همیشه شامل بادکنک و خاک ژله ای نیست و می‌توانید حتی با استفاده از اسباب بازی های قدیمی خود نیز استفاده کنید. در این صورت می‌توانید به یک نتیجه بسیار عالی دست پیدا کنید.

برای ساخت کار دستی ضد استرس بهترین راه استفاده از سایت آپارات می‌باشد. چرا که اگر بخواهیم مراحل ساخت کار دستی ضد استرس را به شما آموزش دهیم، نمی‌توانید به خوبی آن را فرا بگیرید. به همین منظور در ادامه برای شما لینک آموزش ساخت کار دستی ضد استرس قرار خواهیم داد. « https://www.aparat.com/v/xRt17 » به واسطه لینک بالا می‌توانید 11 مدل اسباب بازی ضد استرس بسیار عالی بسازید. اما دقت کنید که این مدل اسباب بازی ها بیشتر به عنوان یک کار عملی برای شما عمل خواهد کرد. اگر بخواهید که اسباب بازی ضد استرس مورد نظرتان بهترین عملکرد را از خود نشان دهد، بهترین کار این است که از بخش چت آنلاین سایت شازده کوچولو استفاده کنید و یک انتخاب بسیار عالی و جذاب انجام دهید.

چرا که این مدل اسباب بازی ضد استرس در کوتاه مدت برای شما جذاب است. اما زمانی که خراب ‌شود، خود موجب استرس و نارضایتی شما خواهد بود. دقت کنید که ساخت کار دستی ضد استرس با اسباب بازی ضد استرس بسیار متفاوت است و تمام هدف طرف مقابل در این است که او صرفا یک ذهنیت نسبت به آن پیدا کند. در بخش‌های بعدی این موضوع را از جهات مختلف مورد بررسی قرار خواهیم داد.

ساخت توپ ضد استرس با آرد

ساخت توپ ضد استرس با آرد نیز بسیار شبیه ساخت توپ ضد استرس خمیر دندان و اسلایم می‌باشد. شما تمامی مراحل قبل را تکرار می‌کنید، با این تفاوت که به جای استفاده از اسلایم و خمیر دندان از آرد استفاده می‌کنید. البته قبل از این کار لازم است که آرد خود را با مقدار کمی شیر ورز دهید تا حالت یک دست به خود گیرد. حال قبل از خشک شدن کامل آرد باید آن را به داخل بادکنک قرار دهید و اندکی ورز دهید. حتی برخی از افراد برای جلوگیری از این موضوع مقدار بسیار کمی شیر نیز به بادکنک اضافه می‌کنند تا حالت آن برای همیشه یک دست و جذاب باشد. البته به این موضوع توجه نمایید که برای درست کردن توپ ضد استرس با آرد باید از یک بادکنک بزرگ با دهانه باز استفاده کنید. در این صورت می‌توانید به نتایج بسیار خوبی دست پیدا کنید.

اسباب بازی فیجت موش

حال اگر بخواهید که توپ خود را بدون شیر و یا آب صرفا با آرد درست کنید، توپ ضد استرس شما اندکی سفت خواهد شد. این مدل توپ معمولا برای زمانی بسیار جذاب است که شما استرس بسیار بالایی را تحمل می‌کنید. دقت کنید که برای ساخت توپ ضد استرس با آرد بدون حالت خمیری شکل لازم است که از یک بادکنک ضخیم استفاده کنید. چرا که در غیر این صورت نمی‌توانید به نتیجه مناسب برسید و به احتمال زیاد توپ شما پاره خواهد شد. در پست های بعدی این ساخت اسباب بازی ضد استرس با آرد را از جهات مختلف مورد بررسی قرار خواهیم داد.

سخن پایانی

در این بخش به بررسی پاسخ سوال « چگونه اسباب بازی ضد استرس درست کنیم » پرداختم. پاسخ های ما راهکارهای عملی است که می‌تواند برای شما جذاب باشد. اما اگر به دنبال تخلیه انرژی منفی و آرامش خود می‌باشید، بهترین کار در این است که از یک اسباب بازی ضد استرس با کیفیت خارجی استفاده کنید. برای این هدف می‌توانید از طریق بخش ارتباط با ما از مشاوره اسباب بازی فروشی اینترنتی شازده کوچولو استفاده کنید. همواره به این موضوع توجه نمایید که ساخت یک اسباب بازی ضد استرس لذت بخش است و می‌توان از آن به عنوان دکور بسیار جذاب استفاده کرد. اما اگر به دنبال تخلیه استرس و هیجانات خود می‌باشید، بهتر است که از یک نمونه مطمئن استفاده کنید. در صورتی که تجربه خرید و یا ساخت عروسک ضد استرس دارید در بخش کامنت‌های این پست با ما در میان بگذارید.

در این صورت دیگر دوستان و دنبال کنندگان این پست نیز می‌توانند از تجربه شما استفاده کنند. همواره به یاد داشته باشید که استفاده از عروسک های ضد استرس بزرگ و کوچک ندارد و همه می‌توانند از آن استفاده کنند. البته استفاده از عروسک ضد استرس برای بچه ها قبل از امتحانات نیز بسیار جذاب است و می‌تواند نتایج جذابی به دنبال داشته باشد. همچنین در مقاله بازی درمانی در این رابطه به صورت ویژه صحبت کرده‌ایم. به شما پیشنهاد می‌کنم که از بخش وبلاگ شازده کوچولو حتما استفاده کنید. در صورتی که از مطالعه این بخش لذت بردید، خوشحال می‌شویم که فروشگاه اسباب بازی آنلاین شازده کوچولو را در شبکه‌های اجتماعی خود به دیگران نیز معرفی کنید. با این کار کودکان بسیار زیادی لبخند رضایت خواهند داشت.

 

دیدگاهی در مورد “چگونه اسباب بازی ضد استرس درست کنیم؟

  1. ali aghasi گفت:

    چقدر جالب نمیدونستم خودمون هم میتونیم درست کنیم اینارو

    1. shazdekuchulutoys گفت:

      بله دقیقا 😀

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *