اسباب بازی

معرفی انواع لگو و فواید بازی با لگو

فواید بازی با لگو

بازی کردن کودکان فعالیتی برای بازی و سرگرمی آنان محسوب می‌شود. علاوه بر این زمینه ای برای ایجاد رشد و پیشرفت جسمانی، روحی و ارتباطات اجتماعی را فراهم می‌کند. یکی از این بازی های مفید و جذاب بازی با لگو است. لگو نوعی اسباب بازی به صورت قطعه است که بر روی هم سوار می‌شوند. بازی لگو در لیست بازی های آموزشی و بسیار مفید قرار دارد. “معرفی انواع لگو و فواید بازی با لگو” موضوعی است که در نوشته های امروز شازده کوچولو به آن پرداخته می‌شود. با ما همراه شوید تا این بازی جذاب را مورد بررسی قرار دهیم. انواع لگو جز بازی های اموزشی است که روانشناسان و پزشکان نیز به آن توجهی ویژه داشته‌اند. از فواید بازی لگو ایجاد خلاقیت و پرورش ذهنی کودکان است.

فواید لگو برای کودکان

لگو یکی از بازی های است که از دیرباز تا کنون رایج بوده است. ما نیز مانند کودکان خود، به این بازی علاقمند بوده و خاطرات زیادی را در ذهن خود به ثبت رسانده ایم. این بازی برای کودکان چیزی بالاتر از سرگرمی و تفریح محسوب می‌شود.

تقویت مهارت های کلامی و زبانی

 یکی از تاثیرات بازی لگو برای کودک است. فرزند شما می‌تواند این بازی را به صورت انفرادی و یا گروهی انجام دهد. بسیاری از بچه ها با بازی های لگو ارتباط عمیقی ایجاد کرده و در دنیای کودکانه خود غرق می‌شوند. به طور مثال با استفاده از لگو، اشپزخانه دلخواه را ساخته و عروسک خرگوش آنجل اورجینال خود را به صرف چای دعوت می‌کنند. ایجاد خلاقیت و پرورش فکری و ذهنی اسباب‌بازی‌ مانند لگو شامل کاربردهای زیادی است، کودک می‌تواند با این قطعات اشکال مختلفی را به دلخواه  بسازد.

عروسک خرگوش

عروسک خرگوش آنجل

 به همین علت، والدین با کمک این اسباب‌بازی می‌توانند خلاقیت کودک را به کار گرفته و  هر بار اشکال جدیدی را بسازند. بچه ها با لگوهای پیش رو به این فکر می‌افتند که چه چیزی ساخته و چگونگی  کار را نیز فکر می‌کنند. به عبارتی راه حل های مناسب برای به تصویر کشاندن خیال‌پردازی‌های خود دست می‌یابند. به طور کلی کودکان  زمانی می‌توانند خلاقیت خود را تقویت کنند که به آنها آزادی عمل داده شود. کودکان می‌توانند با تصویرسازی ذهنی و کنار هم قرار دادن قطعات لگو اشکال جدیدی بسازند. با این توضیحات می‌توان گفت، از فواید بازی لگو پرورش ذهنی و ایجاد خلاقیت در کودکان است.

ایجاد تعادل بین اعضای بدن ( چشم و دست)

یکی از فواید بازی لگو برای کودکان هماهنگ شدن چشم و دست کودک هنگام بازی می‌باشد. زمانی که فرزند شما مشغول این بازی اموزشی است، مدام با چشم خود حرکات دست و قطعات لگو را هماهنگ سازی می‌کند. برای تنظیم کردن هر قطعه بر روی دیگری نیاز به دقت و توجه می‌باشد. شاید در ابتدای کار کودک نتواند به نتیجه مطلوب برسد. اما در نهایت با تکرار و تمرین و هماهنگی چشم ها و دست ها به موفقیت خواهند رسید. پس کودک با انجام بازی لگو به رشد و پیشرفت مغزی رسیده و اعضای بدنش نیز هماهنگی لازم را پیدا می‌کنند.

بالا رفتن تمرکز

کودکان در ارتباط با بازی آموزشی لگو مجبور می‌شوند تا تمرکز خود را بالا برده و قطعات مورد نظر را در کنار هم قرار دهند. آنها در حین این فعالیت صبور شده و با تکرار و تمرین به نتیجه دلخواه خواهند رسید. شاید در ابتدای بازی نیاز باشد تا سعی و تلاش بیشتری صرف شود؛ اما به مرور زمان تمرکز لازم را به دست می‌آورند. در این میان چالش های به وجود آمده باعث تمرکز و موفقیت کودک در تمامی ابعاد زندگی می‌شود. در کل افزایش دقت، توجه و تمرکز کودک در آینده او تاثیری مثبت خواهد داشت.

یادگیری شکل و رنگ

یکی از فواید بازی لگو برای فرزندان، شناخت و یادگیری می‌باشد. قطعات بازی لگو ساخته شده از انواع شکل ها، طرح ها و رنگ های مختلف است. کودک در ارتباط چشمی و حسی با قطعه های لگو به سمت آموزش و یادگیری می‌رود. او با گذشت زمان یاد می‌گیرید که تمامی قطعات از اشکال هندسی مانند: مربع، مستطیل، مثلث و … تشکیل شده اند. علاوه بر این با دنیای رنگ ها نیز آشنا شده و نام آنها را به خاطر می‌سپارد. والدین می‌توانند برای آموزش رنگ ها به کودک خود از لگو کمک بگیرند.

در هنگام بازی پدر یا مادر در کنار کودک نشسته و رنگ های مختلف را جداگانه برای او توضیح دهد. به طور مثال یک قطعه با رنگ زرد را به او نشان داده و بگویید که همرنگ خورشید است. مجدد از او بخواهید که رنگ های اموزش داده شده را برایتان بازگو کند. یا از فرزند خود بخواهید قطعات هم رنگ را از هم جدا کند. در بازی بعد نیز به او کمک کنید تا اشکال یکسان را در کنار هم بچیند. با این روش جذاب و کاربردی می‌توانید در حین بازی آموزش های مفیدی را توسط لگو به کودک خود انتقال دهید.

کاهش استرس و افزایش شادی و نشاط

کودک در هنگام بازی لگو به راحتی می‌تواند بسازد، خراب کند و دوباره از نو بسازد. در این بازی هیچ حد و مرزی وجود ندارد. کودک در هنگام تکرار و تمرین متوجه می‌شود که می‌تواند آزادانه طرح های و خلاقیت های خود را به تصویر بکشد. همین امر موجب کم شدن دلهره و اضطراب او شده و در نهایت شادی و نشاط زیادی به او می‌بخشد. حتی می‌تواند گاهی به یکباره هر چیزی را که ساخته خراب کرده و بالا و پایین برود.

 استفاده از این نوع اسباب بازی هیچ گونه خطری کودک را تهدید نخواهد کرد. پس والدین و فرزند هر دو در آرامش و امنیت خاطر قرار خواهند گرفت. در کنار این اسباب بازی جذاب آموزشی، خرید عروسک نیز خالی از لطف نیست. او در حین بازی با لگو عروسک را هم با خود همراه کرده و با او نیز ارتباط کلامی و چشمی برقرار می‌کند. در برخی مواقع شما می‌توانید این عروسک را جانشینی مناسب به جای خود قرار دهید.

عروسک پاتریک

خرید عروسک پاتریک

تقویت قدرت حل مسئله

 یکی از مهارت‌های مهمی که کودکان از سنین پایین باید شروع به یادگیری کنند، قدرت حل مسئله است. بهترین روش برای رویارویی فرزندان با چالش ها هنگام بازی کردن آنها می‌باشد. والدین می‌توانند این مهارت را با تکرار و تمرین در بازی های مختلف در کودک تقویت نمایند. یکی از بهترین راه حل های موجود برای این موضوع، بازی کودکان با اسباب بازی لگو می‌باشد. هنگامی که فرزند شما با قطعات مختلف لگو روبرو می‌شود به چگونگی چیدمان و نحوه ساخت آن فکر می‌کند. در حقیقت او با چالشی جدید مواجه شده که باید بتواند آن را حل کند. او گاهی با شکست روبرو شده و در مواقعی نیز موفق خواهد شد. والدین نیز باید در این میان با نظارتی آگاهانه ذهن کودک را جهت دار کرده و از روش تحسین و تشویق نیز استفاده کنند.

رشد فیزیکی و جسمانی

از جمله فواید بازی لگو برای کودکان می‌توان به تقویت رشد جسمی اشاره کرد. حتما گاهش شاهد تلاش کودک برای به هم رساندن قطعات لگو به یکدیگر بوده اید. انجام این کار نیازمند قدرت و نیروی بدنی می‌باشد. او دست و انگشتان خود را بر روی قطعه مورد نظر فشار داده تا به متصل شود. با تکرار این کار، دست او به فشار عادت کرده و در نتیجه تقویت می‌شود. تقویت جسمانی کودک در آینده به او کمک می‌کند تا کارهای شخصی خود را به راحتی انجام دهد.

افزایش اعتماد به نفس

انتخاب بازی لگو برای کودکان یکی از راههای بالا بردن اعتماد به نفس در آنها محسوب می‌شود. فرزند شما در انجام بازی لگو با موفقیت یا عدم موفقیت روبرو می‌شود. در این زمان به فرزند خود بازخوردی مثبت دهید. اگر کودک موفق نشد به تلاش او پاداش دهید. این نکته را نیز در نظر بگیرید که نتایج غیر واقعی را تحسین نکنید. می‌توانید به او بگویید که هیچ اشکالی ندارد که نتواند این کار را به صورت عالی انجام دهد. به طور کلی والدین باید در انجام کارهای  صبور باشند و اجازه دهند که کودک  کارهایش را خودش انجام دهد. هر چه بیشتر او را به چالش های جدید دعوت کنید، اعتماد به نفس بیشتری را در او احساس می کنید. برای بالا بردن اعتماد به نفس کودک موفقیت های او را مورد تشویق قرار دهید. برای فرزند دختر خود به عنوان پاداش، گزینه خرید اسباب بازی دخترانه پیشنهاد می‌شود.

خرید اسباب بازی دخترانه میز آرایشی

خرید اسباب بازی دخترانه میز آرایشی

کلاس لگو چیست؟

کلاس لگو به موسسه آموزشی گفته می‌شود که در آن با اموزش هاى مختلف لگو آموزش داده می‌شود. این کلاس ها مانند دیگر کلاس های آموزشی کودکان، متشکل از مربی یا آموزشگر و تعدادی کودک است. معمولا کلاس های لگو نیز به صورت ترمی برگزار می‌شود. کودکانی که نیاز به تلاش برای رسیدن به تمرکز دارند، این کلاس ها توصیه می‌شود. والدینی که می‌خواهند شاهد پیشرفت و افزایش خلاقیت فرزند خود باشند، کلاس لگو گزینه ای ایده آل در این زمینه می‌باشد. هدف از تشکیل این نوع کلاس: حل مسائل مختلف توسط کودک، انجام کار گروهی و نوآوری است.

معمولا سن مشخص برای کلاس لگو، تا سنین دوازده سال می‌باشد. این کلاس آموزشی در رده های سنی بالاتر در دو سطح مقدماتی F&M و RT ویژه دانش آموزان نیز برگزار می‌شود. کلاس در این سطح نیز به منظور ایجاد و تقویت مهارت حل مسئله در مباحث فیزیک، مکانیک و در نهایت رباتیک برگزار می گردد.

آجر بازی لگو

یکی از اسباب بازی هایی است که برای کودکان فرصتی فوق العاده برای توسعه خلاقیت، پرورش تخیل و ارتقای مهارت های اجتماعی فراهم می کند. این محصول با جنس پلی اتیلن مقاوم در برابر ضربه و نشکن، و روکش رنگی پلی یورتان ضد حساسیت و قابل شستشو طراحی شده است. اگر کودک شما علاقمند به بازی گروهی می‌باشد، بهتر است چند بسته از این بازی جذاب را تهیه و خریداری نمایید. در این بازی های گروهی، کودک همکاری و ارتباط با دیگران را نیز تجربه می‌کند. علاوه بر این، از فواید بازی با لگو  پرورش همدلی در بین کودکان می‌باشد.

همچنین در بازی آجرهای خانه سازی، کودکان می توانند شکل های متنوعی را ساخته و خلاقیت خود را نیز تقویت نمایند. معمولا اندازه آجرهای اسباب بازی برای کودکان در سنین پایین بزرگتر از حد معمول است. چرا که فرزندان خردسال در این سن مدام تمامی اشیا را داخل دهان می‌کنند. در صورتی که  قطعات آجر کوچک باشد احتمال خفگی برای اطفال وجود دارد. رنگ این نوع اسباب بازی از بین رنگ های شاد و جیغ انتخاب می‌شود. به علاوه این رنگ ها سبب می‌شود تا هیجان و انرژی کودک نیز افزایش پیدا کند.

ویژگی اسباب لگو

کودکان زمان زیادی را صرف بازی و سرگرمی خود می‌کنند. با در نظر گرفتن این موضوع، والدین باید از اولویت های اصلی یک اسباب بازی کاملا مطلع شوند. اول اینکه اسباب بازی باید به گونه ای باشد که در آن تمام نکات ایمنی رعایت شده باشد. دومین مورد خرید اسباب بازی پسرانه یا دخترانه، متناسب با سن و روحیات کودک است. ایجاد فعالیت های جسمی یا حرکتی، از سومین شرایط یک اسباب بازی خوب محسوب می‌شود. آخرین و چهارمین گزینه کسب مهارت های ضروری و لازم می‌باشد. تمامی گزینه های بالا را می‌توان در خرید اسباب بازی لگو مشاهده کرد. معمولا جنس اسباب بازی لگو محکم بوده و از مقاومت بالایی برخوردار است. این نوع اسباب بازی آموزشی به راحتی خراب نمی‌شود و والدین و کودکان با خیالی راحت از آن استفاده می‌کنند.

خرید جرثقیل اسباب بازی

اسباب بازی جرثقیل

سخن نهایی

نوشته های بالا در فروشگاه اینترنتی اسباب بازی فروشی شازده کوچولو راجع به معرفی انواع لگو و فواید بازی با لگو بود. اسباب بازی لگو، قطعات مکعب و مستطیل شکل با جنس پلاستیک و رنگی هستند. این اشکال  به راحتی به هم متصل شده و از یکدیگر جدا می شوند. لگو جز اسباب بازی هایی است که برای کودکان فرصتی فوق العاده برای توسعه خلاقیت، پرورش تخیل و پیشرفت مهارت های اجتماعی فراهم می آورد. کودکان می‌توانند با استفاده از لگو ایده های ذهنی خود را به تصویر در آورند. والدین برای شروع بهتر است لگوهایی با سایز بزرگ را برای فرزند خود خریداری نمایند.

پس از مدتی با تسلط بیشتر کودک، می‌توانید لگوهای کوچکتر و شکل های مختلف را به او هدیه دهید. این سرگرمی فکری آموزشی بچه ها را خسته نمی‌کند و قدرت تخیل آنها را افزایش می‌دهد. مزیت استفاده از لگو این است که بارها و بارها آن را خراب کرده و می‌توان ایده های جدید را روی آن پیاده کرد. این موضوع باعث ایجاد فرصتی برای کودکان در خلق ایده های جدید و نو می‌باشد. لگو آدم، لگو شهر، لگو کلاسیک، لگو دیزنی، لگو جنگ ستارگان، لگو معماری و بسیاری دیگر از انواع مدل های لگو برای کودکان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *