اسباب بازی پسرانه

خرید اسلحه اسباب بازی خوب است یا بد؟

آیا خرید تفنگ مفید است یا مضر؟

درود بر دنبال کنندگان اسباب بازی فروشی آنلاین شازده کوچولو، ما اومدیم با یک پست بسیار جذاب و کاربردی در مورد خرید اسباب بازی اسلحه برای کودکان. یکی از سوالات رایج والدین خرید اسباب بازی اسلحه و جنگی برای کودکان می‌‌باشد.

  • آیا خرید اسباب بازی جنگی برای کودکان روحیه آن ها را خشن می‌کند؟
  • برای دختر خانوم ها می‌توان اسلحه جنگی خرید؟
  • هنگام خرید تفنگ اسباب بازی به چه نکاتی توجه کنیم؟
  • از چه سنی بچه ها می‌توانند عروسک اسباب بازی داشته باشند؟
  • بهترین حالت خرید تفنگ اسباب بازی چیست و چگونه می‌توان از آن ها استفاده کرد؟
  • کدام تفنگ های اسباب بازی برای کودکان مضر است و اجازه استفاده ندارند؟

در این پست آموزشی پاسخ تمامی این سوالات را به دست خواهیم آورد. اگر قصد خرید هدیه برای کودکان دارید، این پست آموزشی می‌تواند نکات بسیار زیادی برای شما به دنبال داشته باشد. با ما همراه باشید تا بدانید برای کودکان در چه سنی باید بهترین اسباب بازی را خرید و چگونه می‌توانند از آن استفاده کنند. قبل از شروع این پست آموزشی به یاد داشته باشید که کیفیت تفنگ اسباب بازی بسیار مهم است. در صورتی که از تفنگ های اسباب چند تکه استفاده می‌کنید و کودک کوچک در منزل دارید به تکه های پلاستیکی جدا شده از آن توجه نمایید. چرا که بخش های بسیار کوچک نوک تیز می‌باشند و می‌توانند برش ایجاد کنند و به فرزندان شما نیز آسیب بزنند.

آیا بازی های جنگی برای کودکان مضر است؟

برای پاسخ به این سوال باید دو پارامتر اساسی را مشخص کنید. اگر منظور شما از خرید بازی های جنگی، بازی کامپیوتری می‌‌باشد باید آن ها را مضر بدانیم. چرا که با ایجاد هیجانات قابل توجه در کودکان ذهن آن ها را به خود مشغول خواهد کرد. از طرفی کودکان صحنه های خشونت آمیز زیادی را مشاهده خواهند کرد که تمامی آن ها روی ذهن کودکان تاثیر گذار است و می‌تواند برای آن ها چالش برانگیز شود. دقت کنید که اسلحه و تفنگ هایی که در بازی های آنلاین نیز استفاده می‌شود برای کودکان جذاب است و دیگر اسباب بازی های فیزیکی ساده آن ها را مشغول نخواهد کرد. از طرفی بازی های جنگی برای مدت زمان طولانی نیز روی نورون های عصبی مغز آن ها تاثیر منفی خواهد داشت و می‌تواند احساسات آن ها را دستخوش تغییرات منفی سازد.

اما اگر بازی جنگی با اسباب بازی های فیزیکی مد نظر شما است، باید بگوییم که این موضوع نیز به دو عامل بستگی دارد. اولین عامل خود اسباب بازی آن ها است و دومین عامل همبازی کودکان می‌‌باشد. اگر قصد خرید اسباب بازی اسلحه دارید، باید به کیفیت ساخت و همچنین متعلقات آن توجه نمایید. به عنوان مثال اگر اسباب بازی شما کیفیت بالایی دارد و چندین ست نیز به دنبال خود دارد، برای کودکان بسیار جذاب خواهد بود. یکی از بهترین اسباب بازی های خوش ساخت برای کودکان نیز حائز اهمیت می‌‌باشد، تفنگ اسباب بازی دولول می‌باشد. این اسباب بازی به دلیل داشتن اکشن برای کودکان بسیار جذاب است و می‌تواند بازی آن ها سرشار از انرژی و شادی سازد، اما در حالت متقابل آن شرایط فرق می‌کند.

اسباب بازی تفنگ دولول

اسباب بازی تفنگ دولول

یکی از عواملی که به صورت جدی در خرید اسباب بازی اسلحه برای کودکان تاثیر گذار است، هم بازی کودکان می‌‌باشد. چرا که سطح خشونت بازی کاملا در اختیار آن ها خواهد بود و می‌تواند چالش برانگیز باشد. برخی از کودکان دچار بیش فعالی می‌باشند و استفاده از اسلحه اسباب بازی برای آن ها مضر خواهد بود. چرا که استفاده مناسبی ندارند و روی ذهن کودکان نیز تاثیر گذار خواهد بود.

خرید اسلحه اسباب بازی برای دختران

همانطور که پسرها از انواع عروسک استفاده می‌کنند، اسلحه اسباب بازی نیز برای دختران یک بازی جذاب خواهد بود. البته سن کودک شما نیز در این موضوع بسیار حائز اهمیت خواهد بود و باید به آن توجه نمایید. در صورتی که اسباب بازی مد نظر شما کیفیت بالایی ندارد و از طرفی سن دختر مورد نظرتان نیز بالا نیست که توانایی تشخیص آن را داشته باشد، خرید اسلحه اسباب بازی انتخابی مناسب نخواهد بود و می‌تواند روی ذهن آن ها تاثیر منفی داشته باشد. همه چیز در سن و همچنین دوستان دختر شما خلاصه خواهد شد. اگر هم بازی دختر شما برادرانش هستند، خرید یک تفنگ اختصاصی برای او بسیار ارزشمند است و می‌تواند روی بازی کردن آن ها نیز تاثیر گذار باشد. اما اگر قرار است که برای دختران خود یک تفنگ اسباب بازی جذاب بخرید اشتباه خواهید کرد.

البته یک حالت استثنا نیز وجود دارد و آن زمانی است که کودک شما به برنامه کودک های جنگی علاقه داشته باشد. اگر دختر تان به انیمیشن های مبارزه ای علاقه دارد و از بازی های جنگی نیز استقبال می‌کند، به جرات خرید اسباب بازی اسلحه برای او یک انتخاب عالی خواهد بود. چرا که او با این هدیه بسیار جذاب احساس خاص بودن می‌کند و می‌تواند لذت بسیار بالایی را تجربه کند. به یاد داشته باشید که رفتار و همچنین همبازی کودکان در خرید تفنگ اسباب بازی تاثیر گذار است. اما نکته ای که شاید کمتر به آن توجه شود، سن کودکان است. بهترین سن برای خرید تفنگ اسباب بازی ویژه  4 تا 8 سال می‌‌باشد. در این مدت زمان مسائل جنسیتی برای کودکان شروع نشده است و نسبت به آن نیز واکنش چندانی نشان نخواهند داد.

نظر تحقیقات علمی در مورد خرید اسباب بازی چیست ؟

نکاتی که در بخش های قبلی خدمت شما عزیزان عرض شد، بیشتر حاصل تحقیقات شخصی و میدانی بود. اما اگر بخواهیم از نظر متخصصین حوزه موضوع خرید اسباب بازی اسلحه بررسی کنیم نیز به نتایج بسیار جذابی دست پیدا خواهیم کرد. از نظر Jay Mach Lin یکی از محققین برجسته آمریکایی تفنگ برای کودکان بسیار جذاب است و می تواند روی ذهنیت آن ها نیز تاثیر مثبتی داشته باشد. کودکانی که در دوران نوجوانی و کودکی خود تفنگ بازی تجربه کردند سرعت عمل بالایی دارند و به صورت ناخودآگاه عملکرد بهتری از خود به نمایش میگذارند. از طرفی باید به این موضوع توجه نمایید که مدت زمان بازی کردن کودکان نیز روی این موضوع تاثیرات قابل توجهی دارد.

خرید اسباب بازی برای کودک

خرید اسباب بازی برای کودک

به هر اندازه که کودکان بازهای بیشتری انجام میدهند، نتیجه به مراتب بهتری نیز کسب می‌کنند. دقت داشته باشید که این نتایج ویژه پسرها و نیست و دخترها نیز می‌توانند با انجام بازی های جنگی به نتایج بسیار جذابی دست پیدا کنند. آن ها متوجه خواهند شد که سرعت عمل و چابکی برای آن ها یک مهارت ضروری است. از طرفی رفتار استراتژیک و همچنین فنی را فرا خواهند گرفت و می توانند به یک نتیجه بسیار عالی برسند. نکته بعدی که باید مد نظر قرار دهید، شرایط محیطی کودکان می‌‌باشد. بر اساس تحقیقات دکتر Jay Mach Lin کودکان که در فضای بازی اقدام به تفنگ بازی می کردند، علاوه بر سرعت عمل بالاتر از هوش بیشتری نیز برخوردار بودند. چرا که تمرکز آن ها روی پیدا کردن بهترین محیط برای حمله و دفاع بود.

یکی از نتایج بسیار جذابی که در این تحقیقات ذکر شده است، بهبود زبان بدن کودکان است. هر کودک با توجه به مدت زمان و بازی و همچنین اسباب بازی مورد علاقه خود واکنش پذیری به مراتب بهتری از خود نشان میداد. البته این کودکان در دوران بزرگسالی تمایل بیشتری به نگهداری اسلحه داشتند. این موضوع در ایران و دیگر کشورها بررسی نشده است. اما استفاده از اسلحه واقعی در بزرگسالی می‌تواند روی تخلیه هیجانات افراد تاثیرات قابل توجهی به دنبال داشته باشد.

هنگام خرید تفنگ اسباب بازی به چه نکاتی توجه کنیم؟ | راهنمای خرید تفنگ اسباب بازی

تا این بخش به این نتیجه رسیدیم که خرید اسباب بازی اسلحه برای پسرها و دخترها مفید است و نباید آن را یک اسباب بازی پسرانه دانست. حال زمان آن رسیده است که ویژگی یک تفنگ اسباب بازی خوب و جذاب را بررسی کنیم.

1.    جنس بدنه

اولین و شاید مهمترین چیزی که در خرید اسباب بازی اسلحه باید به آن توجه نمایید، جنس بدنه اسباب بازی است. در صورتی که بدنه تفنگ اسباب بازی شما پلاستیکی است و کیفیت پرداخت مناسبی دارد، نگران نباشد و انتخاب خوبی انجام داده اید. اما اگر جنس بدن آن پلاستیکی است و دارای یک سطح مات و بی کیفیت می‌‌باشد، بهتر است که در خرید این اسباب بازی اندکی تردید به خرج دهید. صرفا خرید یک اسباب بازی ارزان به معنی خرید اسباب بازی خوب نخواهد بود. خرید اسباب بازی با بدنه فلزی برای کودکان زیر 5 سال گزینه خوبی نخواهد بو. چرا که نمی‌توانند استفاده مناسبی از آن داشته باشند و حتی ممکن است که به خود نیز آسیب بزنند.

2.    وزن و اندازه

یکی از مهمترین نکاتی که در خرید تفنگ اسباب بازی باید مد نظر قرار دهید، وزن کم آن می‌‌باشد. معمولا اسلحه اسباب بازی پلاستیکی وزن کمی دارد. اما اگر قرار باشد که تیر اندازه کند و یا باتری خور باشد، شرایط متفاوت خواهد بود. در این حالت باید جثه کودک مورد بررسی قرار گیرد. چرا که برخی از تفنگ های اسباب بازی با بدنه فلزی و اندازه بزرگ برای نوجوانان ساخته شده است و کودکان استفاده مناسبی از آن نخواهند کرد. از طرفی به این نکته توجه نمایید که اندازه اسلحه کودکان موجب وزن زیادی نشود. چرا که در جا به جایی و چابکی کودکان نیز هنگام بازی کردن بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

3.    نوع گلوله های آن

امروزه خرید اسباب بازی اسلحه برای کودکان امری شایع و طبیعی است. اما برای از آن ها دارای تیر می‌باشند و قابلیت پرتاب دارند. در این صورت سن کودکان و همچنین قدرت تشخیص او از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. دقت کنید که بازی کردن با آن ها بسیار جذاب است و نباید آن از بازی کودکان حذف کرد. اما نکته بسیار مهمی که باید مد نظر قرار دهید، قدرت مسئولیت پذیری و تفکر کودکان است. چرا که برخی از آن ها برای نوجوانان و حتی جوانان طراحی شده است. در ادامه نیم نگاهی به انواع تفنگ های اسباب بازی و تیر آن ها خواهیم داشت.

تفنگ آبپاش

یکی از جذابترین تفنگ های بازی کودکان که در هر سنی می توانند از آن استفاده کنند، تفنگ اسباب بازی آب پاش می‌‌باشد. اما برخی از مدل های بزرگ آن که قابلیت پرتاب آب با شتاب بسیار زیادی دارد و دارای پمپ دمنده می‌‌باشد برای کودکان مناسب نیست و ویژه نوجونانا و حتی جوانان خواهد بود.

تفنگ آب پاش

تفنگ آب پاش

تفنگ ترقه ای

اگر در یک محیط باز زندگی می کنید و کودکان شما به یک حیاط اختصاصی دسترسی دارند، تفنگ ترقه ای انتخاب بسیار عالی برای آن ها خواهد بود. چرا که با صدای جذاب و خاص خود می تواند هیجان بازی آن ها را افزایش دهد. اما نکته ای که باید مد نظر قرار دهید، عدم استفاده از گلوله است. برخی  از تفنگ های ترقه ای تیر های ساچمه ای و یا تیرهای پلاستیکی دارند که گزینه مناسبی برای کودکان نخواهد بود و می‌تواند روی ذهنیت و سطح بازی کردن آن ها تاثیر گذار باشد. بهتر است که برای کودکان خود در محیط های بسته مانند مجتمع های آپارتمانی تفنگ ترقه ای خریداری نکنید. چرا که گاها مزاحم استراحت دیگران خواهند شد.

تفنگ ترقه ای

تفنگ ترقه ای

تفنگ ساچمه ای

خرید اسباب بازی اسلحه به صورت ساچمه ای برای کودکان و نوجوانان ممنوع است و ویژه جوانان و بزرگسالان می‌‌باشد. برخی از والدین به این موضوع توجه کافی ندارند و فکر می کنند که خرید اسباب بازی اسلحه ساچمه ای برای کودکان اشکالی ندارد. چرا که تیر آن ها به کسی اسیب وارد نمی‌کند. اما توجه ندارند که این تیر اگر به نقاط حساس بدن مانند چشم برخورد کند، چالش برانگیز خواهد شد و می تواند مشکل ساز باشد. حتی اگر تیرهای ساچمه ای پلاستیکی و گرد دارد، بهتر است که هنگام خرید به سن کودک و همچنین شرایط او توجه ویژه ای داشته باشید.

تفنگ ساچمهای

تفنگ ساچمهای

تفنگ های تیر فومی و اسفنجی

یکی از انتخاب های والدین در زمان خرید اسباب بازی اسلحه، تفنگ هایی با تیر فومی و اسفنجی است. خرید چنین تفنگ هایی برای کودکان هیچ اشکالی ندارد و هیجان بازی آن ها را نیز افزایش خواهد داد. چرا که می‌توانند آزادانه بازی کنند و از آن لذت بسیار زیادی ببرند. به یاد داشته باشد که بهترین حالت بازی زمانی است که تفنگ اسباب بازی آن ها تیر اسفنجی با قدرت پرتاب کم داشته باشد. در این صورت اگر به نقاط حساس کودکان نیز برخورد کند، اسیب جدی و خطرناک به دنبال نخواهد داشت.

تفنگ تیر فومی

تفنگ تیر فومی

تفنگ های توپی

یکی از حالات تفنگ های اسباب بازی کودکان در خرید آن ها بسیار تاثیر گزار است، نوع گلوله توپی پلاستیکی آن ها است. در تفنگ ها با گلوله درشت شتاب و قدرت پرتاب زیادی ندارند و به همین دلیل نیز آسیب جدی به افراد وارد نخواهند کرد. خرید این مدل تفنگ ها چه برای پسران و چه برای دختران امری کاملا رایج و جذاب خواهد بود.

تفنگ تیر توپی

تفنگ تیر توپی

سخن پایانی

در این پست آموزشی به صورت ویژه در مورد خرید اسباب بازی اسلحه برای کودکان صحبت کردیم. انواع انتخاب های شما را بررسی کردیم و بهترین نمونه ها را شناختیم. در پایان لازم است که یک جمع بندی کلی از نکات مطرح شده خدمت شما عزیزان ارائه نماییم. خرید اسلحه اسباب بازی برای دخترها و پسرها لازم است، البته باید به سن کودکان نیز توجه نمایید و بر اساس آن یک انتخاب انجام دهید. خرید اسلحه اسباب بازی روی عکس العمل کودکان تاثیر قابل توجهی دارد و می‌تواند قدرت تفکر استراتژی را در آن ها افزایش دهد. به همین دلیل است که باید تمام تلاش خود را به کار گیرید و با استفاده از یک برنامه ریزی مناسب برای کودکان خود چنین تجهیزاتی تهیه نمایید.

در صورتی که سوال و چالشی در مورد خرید اسباب بازی اسلحه می‌توانید از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا همکاران ما در سریعترین زمان ممکن پاسخ آن را برای شما عزیزان ثبت کنند. اگر از مطالعه این پست آموزشی لذت بردید، خوشحال می شویم که اسباب بازی فروشی آنلاین شازده کوچولو را از طریق شبکه های اجتماعی به دیگران نیز معرفی کنید. چرا که خرید اسباب بازی با کیفیت برای افراد بسیار زیادی چالش است و همواره به دنبال یک مرکز معتبر در این زمینه می‌باشند تا انتخابی مناسب انجام دهند و به یک نتیجه بسیار عالی دست پیدا کنند. شازده کوچولو تمامی عروسک های خود را با تصاویر حقیقی در اختیار شما قرار داده است تا با چشمی باز خرید انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *