مجله ی کودک

نحوه شست و شوی عروسک نوزادان به چه صورت است؟

شستن عروسک

درود بر دنبال کنندگان اسباب بازی فروشی شازده کوچولو، ما اومدیم با یک پست آموزشی بسیار جذاب و کاربردی در مورد نحوه شست و شوی عروسک نوزادان. معمولا برای نوزاد عروسک های بسیار زیادی خریداری می‌شود و برخی از این عروسک ها بعد از گذشت مدت زمانی دچار آلودگی و کثیفی می‌شوند و نیاز است که تمیز شوند. برخی از آن ها با کمک یک دستمال مانند روز اول تمیز و زیبا می‌شوند، اما برخی دیگر نیاز دارند که در ماشین لباس شویی و یا با دست شسته شوند. به عنوان مثال عروسک های پولیشی در این دسته بندی قرار دارند و هر یک از آن ها معمولا یک دستور العمل خواص خواهند داشت. قبل از اینکه این بخش را مورد بررسی قرار دهیم، لازم است که یک نکته بسیار مهم را یاد آور شویم.

قبل از خرید عروسک همیشه به قابلیت شست و شوی آن توجه نمایید. چرا که در برخی مواقع شما نمی‌توانید یک عروسک کودک خود را بشورید. از طرفی نحوه شست و شوی هر اسباب بازی نیز با دیگری متفاوت است. بررسی تمام این موضوعات باید قبل از خرید صورت گیرد. اسباب بازی فروشی شازده کوچولو به دلیل تنوع بسیار بالا و همچنین محصولات وارداتی با کیفیت، تمامی عروسک های خود را به نحوی خرید می‌کند که قابلیت شست و شو داشته باشند. البته دنبال کنندگان عزیز شازده کوچولو می‌توانند در زمان خرید عروسک نیز از مشاوره آنلاین محصولات در مورد نحوه شست و شوی عروسک نوزادان خود، اطلاعات لازم را کسب کنند. لبخند رضایت و سلامت کودک شما برای شازده کوچولو بسیار ارزشمند است.

نحوه شستن عروسک خرس بزرگ « ویژه نوزادان و بزرگسالان! »

معمولا دختر خانوم ها در هر سنی از یک عروسک خرس بزرگ استفاده می‌کنند، برخی از آن ها عروسکشان را با خود همه جا میبرند و با آن بازی می‌کنند. اما عده‌ای دیگر آن را در یک جای خانه می‌گذارند و بعد از مدتی که خاک گرفت به فکر شستن و تمیز کردن آن می‌‌افتند. در این بخش قصد داریم نحوه شست و شوی عروسک نوزادان برای این خرس ها را مورد بررسی قرار دهیم. چرا که در این صورت علاوه بر تمیز شدن عروسک مورد نظر، بهداشت آن نیز در بالاترین سطح ممکن قرار خواهد داشت. در صورتی که عروسک خرس بزرگ شما خاک گرفته است، در ابتداء آن را در یک فضای باز تمیز کنید و سعی کنید که گرد و غبار روی آن را از بین ببرید. در مرحله بعد از یک دستمال مرطوب استفاده نمایید و تمامی بخش های عروسک را به دقت پاک کنید.

شستن عروسک خرس

دقت کنید که اگر جنس آن پشمی است. مادامی که مرطوب است آن را روی زمین قرار ندهید، چرا که بافت و پروز آن حالت خود را از دست میدهد.  حال اگر عروسک خرس بزرگ شما متعلق به یک نوزاد است و از طرفی نوزاد شما نیز روی آن بالا آورده‌است و یا کودک شما در هنگام غذا خوردن آن را کثیف کرده است، شرایط اندکی متفاوت خواهد بود. در صورتی که عروسک زیپی است، باید مواد داخل شکم ان را به صورت کامل تخلیه کنید و سپس قسمت پولیشی و پارچه آن را با آب ولرم و مقداری شامپو کودک بشورید.

دقت کنید که آب بسیار داغ موجب از دست رفتن حالت و بافت پارچه خواهد شد. حال اگر نوع خرس بزرگ شما به نحوی است که زیپ برای خالی کردن مواد داخل خود ندارد، می‌توانید آن را داخل یک توری محافظ قرار دهید و داخل ماشین لباس شویی بگذارید.

نکته مهم

در صورتی که ماشین لباس شویی شما به اندازه این خرس نیست، می‌توانید از خشک شویی نیز استفاده نمایید. در این صورت کیفیت و سلامت عروسک شما تضمین شده‌خواهد بود. دقت کنید که برای شست و شوی عروسک خود به هیچ وجه از تاید استفاده نکنید و صرفا یک نرم کننده، نیاز شما را تامین خواهد کرد. درجه آب را روی سردترین حالت و نوع شست و شو را درحالتSensitive fabric قرار دهید. در این صورت خرس شما مانند روز اول شسته خواهد شد. از این روش برای تمامی عروسک ها می‌توان استفاده کرد. همواره سعی کنید قبل از خرید آنلاین عروسک خرس بزرگ دخترانه در مورد نحوه شست و شو نگهداری آن سوالاتی را مطرح نمایید. در این صورت اطمینان شما از انجام این کار دو چندان خواهد شد.

طریقه شستن عروسک پلاستیکی نوزاد

نحوه شست و شوی عروسک نوزادان ویژه اسباب بازی های پلاستیکی به شرح زیر می‌باشد. سعی کنید در شست و شوی آن ها دقت کافی به خرج دهید، چرا که نوزادان عادت دارند اسباب بازی های خود را در دهانشان می‌کنند و این موضوع می‌تواند به سلامت آن ها آسیب جدی برساند. به همین دلیل در مراحل آب کشی دقت بسیار بالایی داشته باشید.

  • قسمت های پارچه ای و قسمت های قابل جدا شدن را جدا نمایید.
  • سپس آن را در داخل یک ظرف آب ولرم قرار دهید و سپس صبر کنید تا آب به تمامی بخش های آن نفوذ کند.
  • در گام بعدی مقداری جوش شیرین یا سرکه یا شامپو کودکان یا شوینده‌های ویژه اسباب بازی در آب حل کنید و همزمان عروسک را نیز به خوبی خیس کنید.
  • حال با دست سعی کنید تا بخش های عروسک را دست بکشید تا به خوبی پاک شود.
  • در گام بعدی عروسک را زیر شیر آب سرد به خوبی بشورید و سعی کنید مواد شوینده را به دقت از روی عروسک پاک نمایید.
  • اجازه دهید حداقل 2 الی 3 ساعت نیز زیر آفتاب ملایم خشک شود.

در صورتی که کودکتان سنی بین 2 تا 5 سال دارد، می‌توانید در زمان حمام کردن نوزاد نیز آن را مورد شست و شو قرار دهید و کودک نیز در این مسیر همراه شما باشد. البته در این بخش بهتر است که از مواد شوینده استفاده نکنید و صرفا با آب تمیز آن را شست و شو دهید. برخی از عروسک ها با توجه به جنس پلاستیکی که دارند بعد از شست و شو داخل یک حوله خشک می‌کنند و آن را به کودک می‌دهند. این موضوع بستگی به نظر و تشخیص والدین دارد.

نکته مهم

مادامی که به نحوه شست و شوی عروسک نوزادان اشاره می‌کنیم به والدین هشدار میدهیم که عروسک مورد نظر آن ها را فشار ندهند. چرا که گاها بافت خیس عروسک با فشار زیاد حالت شکننده به خود میگرد و به سادگی دچار شکستگی و آسیب می شود. گاها استفاده از ایک دستمال مرطوب می‌تواند از شست و شوی عروسک جلوگیری کند و این موضوع نیز به نظر والدین کودک بستگی دارد. به همین دلیل نمی توان برای آن یک نسخه ثابت پیشنهاد داد.

از بین بردن بوی عروسک در زمان شستن عروسک نوزاد

گاها عروسک کودکان حالت بسیار تمیزی دارد، اما زمانی که بافت آن را مورد بررسی قرار میدهید متوجه آلودگی می شوید. از طرفی بوی نامطبوع عروسک نیز می توانید این موضوع را دو چندان کند. به همین دلیل شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا در زمان شست و شو علاوه بر پاک کردن آلودگی بوی بد محصول را نیز از بین ببرید. در این صورت می توانید اطمینان داشته باشید که به یک نتیجه بسیار عالی دست پیدا می کنید. برای شستن عروسکی که بوی بدی می دهد، حتما از دو مرحله استفاده‌نمایید. در مرحله اول با جوش شیرین آن را به خوبی بشورید و در مرحله دوم بعد تمیز کردن آن با آب از محلول سرکه و نمک استفاده نمایید.

بعد از شست و شوی عروسک آن را با دستمال به خوبی خشک کنید و حداقل برای مدت زمان 4 الی 5 ساعت در معرض آفتاب ملایم در فضای باز قرار دهید. در این صورت اطمینان خواهید داشت که سلامت عروسک شما تضمین شده‌است و از طرفی بوی بد آن نیز از بین رفته‌است. در صورتی که بعد از انجام تمام این کار ها بوی بد عروسک از بین نرفت، بهتر است که با آن عروسک خداحافظی کنید. چرا که هیچ پست آموزشی در مورد « نحوه شست و شوی عروسک نوزادان » نمی‌تواند به صورت میکروسکوپی این موضوع را مورد بررسی قرار دهد. سلامت نوزاد عزیز شما از هر چیزی مهمتر است و بهتر است که روی آن ریسک نکنید.

بهترین شوینده برای شستن عروسک در ماشین لباسشویی ال جی چیست؟

در برخی مواقع افراد به دنبال یک شوینده مناسب برای ماشین لباسشویی می‌‌باشند، روشی که در آن می‌توان همزمان وسیله را شست و از طرفی ماشین لباسشویی نیز آسیب نبیند. برای این موضوع به چند نکته بسیار مهم توجه نمایید. اولین و مهمترین نکته‌ در این است که حتما از توری مخصوص عروسک استفاده کنید. در این حالت اگر عروسک دچار آسیب شود، قطعات آن در ماشین لباسشویی شما رسوب نخواهد کرد و ماشین لباس شویی شما کاملا سالم خواهد بود. دومین نکته پر نکردن لباسشویی است. چرا که در این صورت استفاده از یک شوینده ضعیف نیز می‌تواند عروسک ها را مانند روز اول بشورد. در نهایت نیز ماشین لباس شویی را روی حالت شست و شوی آرام با آب سرد قرار دهید.

شستن عروسک در ماشین لباسشویی

در صورتی که قصد شست و شوی عروسک پلاستیکی دارید، بهتر است که محلول جوش شیرین و پودر صابون استفاده نمایید. دقت کنید که مقدار استفاده آن بسیار کم است و نباید به هیچ عنوان زیاده روی نمایید. در صورتی که عروسک مورد نظر شما پولیشی، پارچه‌ای و نمدی می‌باشد، بهترین ماده شوینده تاید ماشین لباس شویی دستی در مقدار کم خواهد بود. البته برخی از افراد شامپو بزرگسالان نیز استفاده می‌کنند که با توجه به میزان آلودگی عروسک می‌توان آن را مد نظر قرار داد و یا از آن صرف نظر کرد. از طرفی مواد شوینده ذکر شده‌تماما ضد حساسیت خواهد بود و پوست کودک شما به هیچ وجه دچار چالش نخواهد شد. دقت کنید که استفاده شوینده های توپی و مواد آنزیم دار، شاید به تمیزی عروسک شما کمک کند، قطعا از عمر آن کم خواهد کرد و کودکان نیز احساس مناسبی نسبت به آن نخواهد داشت.

نحوه شست و شوی عروسک نوزادان مو دار در ماشین لباسشویی !

اگر شما تجربه خرید عروسک باربی داشته باشید، میدانید که تمامی این عروسک ها بعد از مدتی نیاز به شست و شو دارند. اگر بخواهید آن را به صورت ساده در ماشین لباسشویی قرار دهید موی سر آن ها و همچنین چشم عروسک ها خراب خواهد شد. به همین دلیل شما می‌توانید سر عروسک خود را داخل یک نایلون تمیز و محکم قرار دهید. سپس مقدار اضافی نایلون را برش دهید. حال قسمت پایینی آن را با نخ و یا کش به صورت محکم ببندید. در این صورت اطمینان خواهید داشت که موی عروسک و همچنین چشمان عروسک باربی شما کاملا سالم خواهد بود. بعد از شست و شوی عروسک نوزاد نیز آن را با یک سشوار روی حالت باد خنک خشک کنید.

در گام بعدی نیز موی عروسک را به آرمانی شانه کنید و به حالت اولیه خود باز گردانید. حتی اگر قرار است که عروسک باربی خود را با دست بشورید نیز از این روش استفاده نمایید. در صورتی که قصد دارید اسباب بازی دخترانه کودکتان را که دارای یک بخش حساس است بشورید. این روش مناسب است. اما برای شست و شوی چنین عروسک هایی استفاده از پد الکلی و همچنین دستمال مرطوب بهترین گزینه خواهد بود. البته اگر نوزاد شما سن کمی دارد و اسباب بازی های خود را در دهان خود قرار میدهد، بهتر است که از این کار خود داری نمایید. چرا که می‌تواند سلامت فرزند عزیز شما در خطر قرار دهد. در بخش های بعدی این موضوع را به صورت دقیق مورد تحلیل و بررسی قرار خواهیم داد.

سخن پایانی

در این پست به صورت کامل و جامع در مورد نحوه شست و شوی عروسک نوزادان با دنبال کنندگان عزیز اسباب بازی فروشی آنلاین شازده کوچولو صحبت کردیم. اگر شما یک عروسک خاص دارید و به دنبال تمیز کردن آن می‌باشید. می‌توانید مدل و نوع آن را به صورت دقیق در بخش کامنت های این پست با ما مطرح کنید. در این صورت همکاران ما در کوتاهترین زمان ممکن پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود. در صورتی که بخواهیم یک جمع بندی کلی از نکات مطرح شده‌در این بخش خدمات شما عزیزان ارائه کنیم. باید به حساس بودن نوع اسباب بازی ها و قابلیت  شست و شوی آن اشاره کنیم. برخی از اسباب بازی های پسرانه و دخترانه قابلیت شست و شو ندارند و با این کار آسیب جدی خواهند دید.

حال اگر عروسک شما قابلیت شست و شو داشت می توانید در زمان حمام کردن کودک خود این کار را انجام دهید. در این صورت کودک شما علاوه بر درک اهمیت تمیزی و نظافت از این فرصت نیز استفاده خواهد کرد. اما زمانی که قصد دارید عروسک فرزند عزیز خود را در ماشین لباس شویی بشورید. بهتر است که قدرت چرخش را روی کمترین حالت و همچنین دمای آب را روی سردترین حالت تنظیم کنید. از طرفی مدت زمان شست و شو را نیز در حالت کوتاه قرار دهید.

با انجام این اصول ساده اطمینان خواهید داشت که عروسک مورد نظر شما کیفیت و سلامت خود را حفظ می‌کند. اگر شما نیز از مطالعه این بخش لذت بردید، خوشحال می شویم که عروسک فروشی شازده کوچولو را در شبکه های اجتماعی خود به دیگران نیز معرفی کنید. با این کار به کودکان بیشتری احساس رضایت و شادی را هدیه خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *