مجله ی کودک

معرفی بهترین کتاب فرزند پروری در سال ۱۴۰۲

بهترین کتاب فرزند پروری

یکی از آرزوها و اهداف بلند مدت والدین، پرورش فرزندانی با شخصیت سالم است.  در این راستا افزایش اطلاعات و آگاهی در این زمینه به آنها کمک شایانی خواهد کرد. در این مطلب از  شازده کوچولو به معرفی بهترین کتاب فرزند پروری در سال ۱۴۰۲ می‌پردازیم. در صورتی که خواهان یک تربیت صحیح برای داشتن فرزندانی شاد و سالم هستید  با ما همراه شوید. علیرغم اینکه امروزه والدین از نظر تحصیلات و اطلاعات در سطح بالایی هستند، اما هنوز پرسش های زیادی در این زمینه وجود دارد. مطالعه راجع به کتاب های فرزند پروری باعث می‌شود درک پدران و مادران از مسائل بهتر و کاربرد روش ها ساده تر شود.

این نکته را در نظر داشته باشید والدین نباید در مدتی کوتاه انتظار پیشرفت زیاد در کودکان را مشاهده کنند. به عبارتی دیگر تنها با مطالعه نمی‌توان یک شبه انتظار پیشرفت های چشمگیری را از فرزندان داشت. والدین باید اهداف و انتظارات خود را از فرزندانشان را متناسب با سن، شخصیت، توانایی ها، جنس و میزان رشد عقلی فرزندان تعیین کنند. همچنین تمامی کودکان در یک سن وارد مرحله ای مشابه نمی‌شوند. علاوه بر این میزان اموزش پذیری آنها نیز به یک اندازه نخواهد بود. این والدین هستند که بهتر از هر کس دیگری کودک خود را می‌شناسند و در این راه باید به قضاوت و غریزه خود نیز اعتماد کنند.

پر فروش کتاب تربیت کودک

با توجه به اینکه تربیت و پرورش کودکان امر اکتسابی محسوب می‌شود، می‌توان با تلاش و کسب اطلاعات در این باره به رشد فرزندان کمک کرد. کتاب های بسیاری در این زمینه به رشته تحریر در آمده اما تمامی کتاب های منتشر شده مناسب تمامی افراد نمی‌باشد. موضوع فرزند پروری امری حساس است که باید تنها به روش های تخصصی در این زمینه اکتفا کرد. بهترین کتاب فرزند پروری، مانند کتاب هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم جز کتاب های پرفروش در این زمینه هستند:

کتاب والد متفکر کودک متفکر

موضوع اصلی این کتاب روان‌ درمانی و مشاوره است. موضوع فرعی این کتاب نیز اموزش والدین و تربیت تعداد کودک می‌باشد. صفحات که به رشته تحریر در آمده در تعداد 232 صفحه می‌باشد. سالی که این کتاب منتشر شده 1400هجری خورشیدی می‌باشد. دکتر میرنا بی. شر، استاد روان‌شناسی دانشگاه درسکل فیلادلفیلا به مدت 30 سال در حوزه تعلیم و تربیت کودکان سابقه کار داشته است. وی نویسنده کتاب پرفروش والد متفکر، کودک متفکر می‌باشد. همچنین او به علت نگارش کتاب‌های مفید در زمینه کودک، موفق به دریافت چندین جایزه شده است.

کتاب والد متفکر, کودک متفکر

کتاب والد متفکر, کودک متفکر

والدین با مطالعه این کتاب خواهند توانست به فرزند خویش کمک کرده تا رفتارهای ناصحیح آنها تبدیل به برخوردهای درست و همکاری شود. استفاده از روش تنبیه و تشویق اگاهانه نیز در این میان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به طور مثال خرید عروسک در پاداش به کودکان از گزینه های مناسب در ارتباط با این موضوع می‌باشد.

عروسک پری دریایی موزیکال

عروسک پری دریایی موزیکال

در صورتی که در روش فرزند پروری با چالش روبرو هستید، این کتاب می‌تواند شما را به نتایج مطلوبی برساند.

کتاب والدین صلح طلب، کودکان شاد

نویسنده این کتاب پرفروش لورا مارکهام است. کتاب حاضر جز بهترین کتاب فرزند پروری در سالهای اخیر بوده و موضوعیت کتاب، تربیت فرزند می‌باشد. سال 1402 شمسی انتشار این کتاب مفید و کاربردی است. تعداد صفحات مشخص شده برای کتاب معرفی شده 320 صفحه می‌باشد. بر اساس آخرین تحقیقات در مورد رشد مغز و تجربه بالینی گسترده با والدین ، روش دکتر لورا مارکام همانقدر ساده و موثر است. او در این کتاب می‌نویسد که  تقویت رابطه عاطفی والدین با فرزندان، آنها را دستخوش تغییرات واقعی و ماندگار می‌کند. وقتی قدرت انجام این ارتباط حیاتی را دارید ، احتیاجی به تهدید ، نق زدن ، ادعا کردن ، رشوه دادن یا حتی مجازات کردن از سمت والدین نخواهد بود.

کتاب والدین صلح طلب, کودکان شاد

کتاب والدین صلح طلب, کودکان شاد

کتاب والدین صلح طلب، کودکان شاد کمک می‌کند تا والدین فریاد زدن را متوقف کنند و با فرزندانشان ارتباط صحیح عاطفی برقرار نمایند. این کتاب راهنمای به پدران و مادران کمک می کند تا احساسات خود را بهتر درک کنند و آنها را تحت کنترل خود درآورند. در نهایت والدین قادرند با داشتن محدودیت های سالم، همدلی و ارتباطات روشن با فرزندانشان همدلی و صمیمیت را بنا کنند. در صورتی که از کشمش های والدین و فرزندی به ستوه آمده اید و یا مدام در عصبانیت به سر می‌بریداین کتاب بهترین راهنمای شما خواهد بود.

کتابی که آرزو می‌کنید والدینتان خوانده بودند

این کتاب مطرح و پرفروش در لیست معرفی بهترین کتاب فرزند پروری قرار دارد. این کتاب را به تمام والدین و تمام کسانی که می‌خواهند روزی فرزند داشته باشند پیشنهاد می‌کنیم.

کتابی که آرزو میکنید والدینتان خوانده بودند

کتابی که آرزو میکنید والدینتان خوانده بودند

فصل اول مربوط به میراث فرزند پروری است. در فصل دوم این کتاب به بررسی محیط زندگی فرزند می‌رسیم. فصل سوم نیز مرتبط با احساسات است. فصل چهارم در ارتباط با پایه‌گذاری‌ کردن می‌باشد. در فصل پنجم شرایطِ سلامتِ روانیِ خوب شرح داده می‌شود. فصل ششم این کتاب با این عنوان آمده رفتار؛ تمام رفتارها به‌نوعی برقراریِ ارتباط‌اند. فلیپا پری در کتابش ابتدا به والدین می‌آموزد که چگونه با فرزندنشان ارتباط برقرار کنند. پس از آن عواملی که مانع این ارتباط خوب هستند را شناسایی می‌کند.اساسی ترین نکته‌ در فرزندپروری رابطه‌ بین والدین با فرزندتان است. این رابطه عمیق حامی، پرورش دهنده و رشد دهنده است.

بهترین کتاب تربیت فرزند دختر

به طور کلی تربیت صحیح فرزندان در تمامی ابعاد کار آسانی نیست. گاها دیده می‌شود که والدین توقع دارند دخترانشان بدون هیچگونه اعتراضی گوش به فرمان آنها باشند. نظر آنها این است که جنسیت تعیین کننده استقلال و آزادی فرزند می‌باشد. روش تربیتی این والدین به هیچ وجه درست نیست و این شیوه رفتاری دختر را دچار آسیب های احتمالی می‌کند. یکی از ضروری ترین نیازها در فرزندان دختر برقراری ارتباط دوستانه با او می‌باشد. والدین به ویژه مادر می‌بایست نقش یک دوست صمیمی را برایش ایفا کند. به طور کلی فرزندان دختر به حمایت و همدلی مادر بیشتر نیازمندند.

ارتباط عاطفی و دوستانه مادر و دختر از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر ارتباطات نادرست مادر و دختر خیلی زود حل نشود و به آینده موکول شود، زندگی دختر را تحت الشعاع قرار می‌دهد.اگر به شکل صحیحی حل نشود، تا سنین بزرگسالی ادامه خواهد یافت. ادامه یافتن این شرایط نیز آثار جبران ناپذیری برای فرزند دختر به وجود خواهد آورد. پس بهتر است با خرید عروسک آنجل اورجینال این ارتباط را با دختر خود بهبود بخشید.

عروسک خرگوش

عروسک خرگوش آنجل

جامعه ،خانواده، و آموزش و پرورش نیز نقش بسزائی در شکل گیری شخصیت و بروز تضاد و تعارض ها دختران دارند. در ادامه کتاب های تربیت فرزند دختر را برایتان معرفی می‌کنیم:

مادران سمی و آسیب های وارده به دختران

 نویسنده این کتاب سوزان فوروارد می‌باشد و انتشارات لیوسا آن را انتشار داده است. این کتاب مفید یک راهنمای کاربردی برای کمک به دخترانی است که در دامان مادری خودشیفته، منفعل، افسرده، سلطه‌جو، کمال‌طلب، متوقع یا… پرورش یافته‌اند. سر فصل‌های این کتاب به این شرح است:

  • بخش اول: تشخیص زخم‌های ناشی از بی‌مهری مادر

تابوی منع زیر سؤال بردن عشق مادرانه

مادران به ‌شدت خودشیفته

مادران کنه و به ‌شدت وابسته

مادران سلطه‌جو

مادرانی که خود به مادر نیاز دارند

مادری که نادیده می‌گیرد، لو می‌دهد، و پایمال می‌کند

  • بخش دوم: درمان زخم‌های ناشی از عملکرد مادران بی‌مهر

آخرین بخش این سناریو: ارتباط با مادری خوب

این کتاب برای تمام دختران مفید فایده خواهد بود.

کتاب مادران سمی

کتاب مادران سمی

از دخترت قهرمان بساز

نویسنده این کتاب تاثیرگذار دارلین براک است. تعداد صفحات کتاب نیز 312 صحفه می‌باشد. اگر جز والدینی هستید که اقتدار، توانمندی و اعتماد به نفس دخترتان حائز اهمیت است، این کتاب به شما توصیه می‌شود.

کتاب از دخترت قهرمان بساز

کتاب از دخترت قهرمان بساز

کتاب از دخترت قهرمان بساز برای مادران و دخترانی است که هیچ‌کدام بدون عیب نبوده و کامل نیستند. در طی این مسیر، مهارت ها و آگاهی های لازم را  برای تبدیل‌ شدن به مادرانی موفق به دست خواهند آورد. همچنین سه فصل از این کتاب موثر به پدران اختصاص داده شده تا در آینده دختر دلبندشان تاثیر گذار باشند.

کتاب مادر و دختر

این کتاب مانند دیگر کتاب های تربیت فرزند راهکارهایی مفید و کاربردی و در عین حال ساده را بیان می‌کند. چگونگی بهبود روابط مادر و دختر از موضوعات مطرح شده در این کتاب می‌باشد. در این کتاب به ارتباط کودکی مادر و تاثیر آن در زندگی دختر اشاره دارد.

کتاب مادر و دختر

کتاب مادر و دختر

رابطه میان مادر و دختر از همان بدو تولد شکل می‌گیرد. رفتارها، تجربیات و رویکرد مادر نسبت به مسائل زندگی تعیین کننده آینده دختر است. یک مادر آگاه و تاثیر گذار دختر خود را در برابر سختی و عوامل محیطی و ناهنجارهای اجتماعی مقاوم می‌سازد. این مادر است که به دخترش می‌آموزد چه احساسی راجع به خودش داشته باشد. مادر به فرزند دخترش آموزش می‌دهد که طرز صحیح زندگی لذت بخش چگونه است.

بهترین کتاب تربیت کودک اسلامی

خوشبختی، خوشحالی، موفقیت و سعادتمندی هر فردی به عوامل متعددی بستگی دارد. یکی از مهم ترین و اساسی ترین موضوع های مهم و موثر در این زمینه، تربیت کودکان از طرف والدین است. ساختار فرهنگی خانواده، محیط آموزشی و محیط زندگی نیز از عوامل مهم در تربیت کودکان محسوب می‌شود. تمامی عوامل نامبرده به نوعی در برابر آینده کودک و تعلیم و تربیت او نقشی بسزا دارند. در این میان، مسئولیت والدین نسبت به فرزندان بیشتر و مهمتر از دیگران است. و در نیز ادامه نقش مادران از جایگاه ویژه ای برخوردار می‌باشد. زیرا اخلاق افراد اجتماع، وابسته به اخلاق مادران است.

 در اثر فعالیت های اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی والدین، تمدنی انسانی و معنوی یا بالعکس پدید می‌آید. تقریبا می‌توان گفت تمامی خشونت ها، سبکسری ها و لجاجت ها تا حد زیادی به طرز تفکر خانواده بستگی دارد. جامعه بی تفاوت یا حساس،  خراب کننده یا آباد کننده ارتباط مستقیمی با تربیت فرزند در آغوش خانواده دارد. همچنین تمامی صلح ها و جنگ ها غالبا از درون خانواده و به ویژه مادران پایه گذاری می‌شود. دوام و استمرار از ویژگی های تربیت اسلامی است که این دوره توسط والدین از قبل از تولد تا سنین بالاتر را در بر‌می‌گیرد. در ادامه کتاب های تربیت کودک اسلامی را معرفی می‌کنیم.

تربیت از دیدگاه معصومین و قرآن کریم

این کتاب، کتابی جامع و کامل برای پدر و مادر‌ها و مربی‌ها برای پرورش دادن بچه به صورت عالی می‌باشد. نویسندگان این کتاب موثر در تربیت کودک به صورت اسلامی، سید ابوالقاسم مهری نژاد و پریسا اصغری نژاد بلوچی هستند. تعداد صفحات به چاپ رسیده 240 صفحه و در سال ۱۳۹۴ منتشر شده است. در ابتدای این کتاب تربیت صحیح و اصولی اسلامی را از دیدگاه حضرت محمد(ص) شرح می‌دهد. در ادامه از زمان انعقاد نطفه و تاثیر غذای حلال بر سلامت روحی و اخلاقی کودک را مورد بررسی قرار داده است.

ابعاد تربیت از دیدگاه امام علی (ع) و نگاهی بر سیره آن حضرت از دیگر موضوعات نوشته شده در این کتاب می‌باشد. از موارد حائز اهمیت استفاده از روش های تشویق یا تنبیه است. تنبیه، بازی با کودکان، پاداش دادن به کودکان، تربیت فرزندان از دیدگاه امام حسین، زمینه سازی تربیت، اظهار محبت به فرزندان و تشویق فرزندان در برابر کار خوب آنان از سرفصل های عنوان شده می‌باشد. یکی از گزینه های مناسب در زمینه پاداش و تشویق، خرید عروسک دخترانه است.

خرید عروسک یونیکورن

خرید عروسک یونیکورن خوابیده

بازی با عروسک مهارت‌های گوناگون مانند رشد شخصیتی، رشد رفتاری، رشد عاطفی را تقویت می‌کند. پس می‌توان گفت نقش عروسک بازی در رشد کودکان بسیار ضروری و لازم است. از دیگر کتاب هایی که می‌توان در این زمینه به آن اشاره کرد: منِ دیگرِ ما: مهارت های تربیت فرزند در دنیای امروز، جوان و بحران هویت است. علاوه بر این کتابهای:  آموزش مفاهیم دینی همگام با روانشناسی رشد، مسئولیت و سازندگی، گامی در مسیر، رشد نیز از گزینه های پیشنهادی می‌باشد. تعلیم و تربیت بصیرت گرا، رابطه‌ها، گفتارهایی در تربیت حماسی، دوره های رشد تفکر اجتماعی، مراحل خودسازى نیز در لیست کتاب های تربیت اسلامی قرار دارد.

سخن نهایی

مطالب امروز فروشگاه اینترنتی اسباب بازی فروشی شازده کوچولو راجع به معرفی بهترین کتاب فرزند پروری در سال ۱۴۰۲ بود. فرزندپروری یا پرورش کودک، تمامی ابعاد حمایتی، از پیشرفت فیزیکی، عاطفی، اجتماعی و فکری فرزند، از نوزادی تا سنین بالاتر را در برمی‌گیرد. می‌توان گفت یکی از پرچالش ترین و در عین حال لذت بخش ترین مسئولیت های والدین، تربیت فرزندان خویش است. الگو برداری فرزندان از والدین یکی از اصل های مهم در فرزند پروری محسوب می‌شود.

به عبارت دیگر برای تربیت فرزندان، پدران و مادران، خود باید از لحاظ علمی و عملی شایسته باشند. چرا که مجموعه رفتار و گفتار آنها الگویی واضح برای کودکان است. در نهایت نیز این الگوها صفات، عادات و خلق و خوی فرزند را می‌سازد. در بالا به معرفی بهترین کتاب فرزند پروری کودک و فرزند دختر و همچنین تربیت اسلامی اشاره کردیم. یکی از روش های تربیتی موثر در زمینه تربیت کودکان، استفاده از روش تحسین، تشویق و پاداش است. گاهی می‌توان با خرید اسباب بازی دخترانه مورد علاقه دختر دلبندتان، او را به انجام کارهای صحیح ترغیب کرد.

خرید اسباب بازی دخترانه میز آرایشی

خرید اسباب بازی دخترانه میز آرایشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *