مجله ی کودک

تفاوت عروسک پارچه ای و عروسک پولیشی

تفاوت عروسک پارچه ای و پولیشی

دنیای کودکان سرشار از اسباب بازی‌های مختلف و متنوع است و ما در اسباب بازی فروشی آنلاین شازده کوچولو تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم، بهترین و جذابترین عروسک‌ها را برای شما تهیه کنیم. زمانی که در دسته بندی اسباب بازی دخترانه گشت و گذاری انجام می‌دهید، متوجه خواهید شد که عروسک‌های پولیشی و عروسک  پارچه‌ای تنوع بسیار بالایی دارند. البته عروسک‌های نمدی نیز در این دسته بندی بیکار نخواهند بود و شما نیز به سادگی می‌توانید برای کودکان خود هر یک از آن ها را تهیه کنید. اما در این بخش قصد داریم به صورت کامل و جامع به بررسی تفاوت عروسک پارچه ای و عروسک پولیشی بپردازیم. قبل از بررسی تفاوت عروسک پارچه‌ای و پولیشی بهتر است به دو موضوع بسیار مهم توجه نمایید.

اولین موضوع علاقه و تمایل فرزند عزیز شما می‌باشد. در صورتی که قصد خرید و یا دوخت عروسک پارچه ای و پولیشی دارید، اولویت اول نظر و تمایل کودک عزیز شما خواهد بود. دومین نکته‌ای که باید به آن توجه نمایید، کیفیت دوخت آن است، چرا که روی شست و شو و عمر محصول تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. در دنیای کودکان هر یک از این عروسک‌هادارای شخصیتی متفاوت و جذاب هستند که روی روابط اجتماعی و همچنین آرامش کودکان تاثیر بسیار زیادی دارد. در مقالات مربوط به روانشناسی کودکان این موضوع را به صورت دقیق و کاربردی مورد بررسی قرار خواهیم داد.

عروسک پارچه‌ای چیست؟

برای درک تفاوت عروسک پارچه ای و عروسک پولیشی لازم است که هر یک را به صورت مجزا مورد بررسی قرار دهیم تا به یک نتیجه گیری مناسب دست پیدا کنیم. عروسک‌هایپارچه‌ای معمولا از پارچه معمولی تشکیل شده است و درون آن را نیز با هر چیزی پر می‌کنند. اگر بخواهیم نیم نگاهی به گذشته آن ها داشته باشیم، متوجه خواهیم شد که عروسک پارچه‌ای را با لنگه جوراب تهیه می‌کردند و داخل آن را با مواد دور ریختنی نرم مانند اسفنج و پارچه پر می‌کردند. با دوختن یک دکمه به عنوان چشم و همچنین یک دوخت و دوز ساده به عنوان لب این محصولات را در اسباب بازی فروشی‌ها به فروش میرساندند. البته این عروسک‌ها بیشتر به عروسک کاکا سیاه معروف بودند و در کشورهای مختلف طرفداران بسیار زیادی را به خود اختصاص داده بودند.

دقت کنید که کیفیت عروسک‌های پارچه‌ای تا حد زیادی به نوع دوخت و جنس آن بستگی دارد. جنس پارچه ویژه عروسک‌های پارچه‌ای مخصوص است و خواص ضد حساسیت دارند. به همین دلیل است که کودکان به سادگی می‌توانند آن را بغل کنند و شب ها نیز با خود به رخت خواب ببرند. نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه نمایید، این است که پارچه عروسک‌های پارچه‌ای باید بدون پرز باشد. چرا که این موضوع به صورت قابل توجه روی سلامت و ریه کودکان تاثیر گذار است و می‌تواند در بزرگسالی منجر به مشکلات تنفسی در آن ها شود. در بخش‌های بعدی این موضوع را به صورت دقیق و جامع مورد بررسی قرار خواهیم داد تا به یک دید گاه بسیار عالی دست پیدا کنید.

عروسک‌های پارچه‌ای در فروشگاه شازده کوچولو

تمامی عروسک‌ های پارچه‌ ای موجود در فروشگاه اسباب بازی فروشی اینترنتی شازده کوچولو، علاوه بر ضد حساسیت بودن دارای بافت پارچه یک دست می‌باشند و از خود هیچ گونه پرز و کرکی به جای نمی‌گذارند. البته پارچه‌ های نانو بسیار زیادی وجود دارد که می‌تواند به عنوان پارچه مورد استفاده در عروسک سازی به کار گرفته شوند. البته به این موضوع توجه نمایید که قیمت آن ها اندکی گران است. به همین دلیل عروسک‌های اورجینال نیز که متعلق به شرکت‌های معتبر در این حوزه می‌باشد، معمولا قیمت بالایی دارد. از طرفی مواد مورد استفاده در عروسک‌های پارچه‌ای نیز مانند گذشته نیست و از الیاف مصنوعی و ویسکوز استفاده می‌شود. البته برخی از عروسک‌ سازهای ایرانی از پنبه و ابرهای آسیاب شده نیز استفاده می‌کنند که در عمر و همچنین کیفیت محصولات تاثیر قابل توجهی دارند.

بیشتر عروسک های پارچه ای موجود در فروشگاه شازده کوچولو وارداتی می‌باشند و از بهترین مواد اولیه تشکیل شده‌اند. به همین دلیل والدین کودکان به سادگی آن ها را شست و شو میدهند و کودکان نیز از ان لذت میبرند. البته شرکت های معتبر عروسک سازی نیز وجود دارد که به تفاوت عروسک پارچه ای و عروسک پولیشی توجه کرده و با بهره‌مندی از بهترین مواد اولیه، عروسک های پارچه‌ای خوش ساخت و با کیفیتی را روانه بازار می‌کنند. شازده کوچولو نیز برای حمایت از تولید داخلی برخی از آن ها را انتخاب می‌کند و با قیمتی بسیار مناسب به شما عزیزان تقدیم می‌کند.

عروسک‌های پولیشی

به جرات می‌توان گفت که عروسک‌های پولیشی امروزه طرفداران بسیار زیادی دارد و کودکان بسیار زیادی به آن عشق میورزند. بر اساس آخرین بررسی‌های انجام شده حتی تولید و فروش عروسک های پولیشی در شرایط بهتری قرار دارد، چرا که محبوبیت بیشتری دارند و از طرفی شخصیت‌ های عروسکی بسیار زیادی نیز از آن ها استفاده می‌کنند. در بخش‌های بعدی این موضوع را به صورت دقیق مورد بررسی قرار خواهیم داد. عروسک‌های پولیشی بر خلاف عروسک های پارچه ای، از پارچه پرز دار ساخت شده است و به همین دلیل نیز به آن عروسک‌های پولیشی می‌گویند. البته عبارت صحیح آن عروسک های پلاشی می‌باشد که در ادبیات عموم اندکی اشتباه جا گرفته است.

معمولا داخل عروسک های پولیشی از مواد بسیار متفاوتی استفاده می‌شود و به همین دلیل سن استفاده از این عروسک ها نیز بسیار متفاوت خواهد بود. در صورتی که داخل عروسک های پولیشی پنبه مصنوعی و ویسکوزبه کار رفته شود، کودکان می‌توانند از ان به سادگی استفاده کنند. اما اگر داخل آن ها از دانه های یونولیت و مواد سنگین پر شود، معمولا استفاده از آن ها اندکی برای کودکان اندکی سخت خواهد بود. دقت کنید که عروسک های پولیشی با کیفیت به هیچ وجه از خود پشم و کرک به جای نمی‌گذارند. در غیر این صورت برای کودکان حساسیت زا خواهد بود. در مقالات بعدی این موضوع را به صورت دقیق مورد بررسی قرار خواهیم داد و حال یک اشاره بسیار اجمالی به آن خواهیم داشت.

بررسی بیشتر تفاوت ها

عروسک های پولیشی معمولا حالت نرم دارند و بیشتر به فرم حیواناتی مانند گربه و سگ یافت می‌شوند. از جمله تفاوت عروسک پارچه ای و عروسک پولیشی نیز در نوع و فرم آن است. در صورتی که عروسک های پارچه ای معمولا به فرم انسان و شخصیت‌ های محبوب کارتنی مورد استفاده قرار خواهند گرفت. از معروفترین نوع عروسک های پلاشی و یا همان عروسک های پولیشی می‌توان به خرس های تدی اشاره کرد. عروسک های پولیشی قابلیت تولید در ابعاد بسیار بزرگ را دارند، چرا که جنس پارچه و همچنین ماهیت آن ها چنین اجازه ای به آن ها خواهد داد.

عروسک پولیشی زرافه

عروسک های پولیشی در فروشگاه شازده کوچولو

با توجه به تنوع بسیار بالای عروسک‌های پولیشی در بازار انتخاب برای ما نیز بسیار سخت شده است. چرا که این نوع عروسک در مدل های مختلف وجود دارد و برای پسر و دختر نیز جذاب می‌باشد. حتی در دسته بندی عروسک های پسرانه نیز چنین محصولاتی قرار دارد و می‌تواند برای شما یک انتخاب بسیار جذاب و زیبا قلمداد شود. همواره به یاد داشته باشید که عروسک های پلاشی شازده کوچولو معمولا کیفیت بسیار بالایی دارند و از طرفی مورد تایید کارشناسان این حوزه نیز می‌باشند. بخش قابل توجهی از عروسک های پولیشی شازده کوچولو وارداتیبوده و کیفیت آن ها نیز در بالاترین حد ممکن قرار دارد.

عروسک‌های پولیشی شازده کوچولو به نحوی انتخاب می‌شوند که بیشترین تاثیر مثبت را روی ذهن و روان کودک داشته باشند. به همین دلیل است که شما به عنوان والدین دلسوز باید برای کودکان و فرزندان خود یک برنامه ریزی مناسب انجام دهید و برای خرید عروسک پولیشی با کیفیت زمان صرف کنید. خرید آنلاین عروسک در حالت ساده کار سختی خواهد بود، اما با کمک شازده کوچولو نگرانی وجود ندارد و به سادگی می‌توانید به یک جمع بندی جذاب دست پیدا کنید. حتی می‌توانید روی مشاوره تیم شازده کوچولو نیز حساب ویژه‌ای باز نمایید.

عروسک پولیشی خرس

بررسی دقیق تفاوت عروسک پارچه ای و عروسک پولیشی

تا به این بخش از مقاله درک کامل و جامعی از عروسک های پولیشی و عروسک های پارچه‌ای به دست آورید. در این بخش قصد داریم به بررسی تفاوت عروسک پارچه ای و عروسک پولیشی از نظر اسباب بازی فروشی ها بپردازیم. قطعا این دیدگاه می‌تواند برای شما نکات بسیار جذابی به دنبال داشته باشد. اولین و مهمترین تفاوت عروسک پارچه ای و پولیشی در جنس پارچه آن ها است. معمولا برای عروسک های پولیشی از پارچه های با کیفیت استفاده می‌شود. به همین دلیل است که پارچه عروسک های پولیشی در عین نرم بودن قابلیت شست و شورا نیز به دنبال دارند. پارچه عروسک پارچه‌ای و پولیشی هر دو ضد حساسیت می‌باشند، اما عروسک های پولیشی بی کیفیت معمولا به علت پرز زیاد ریه را اذیت می‌کنند و برای کودکان انتخاب مناسبی نخواهد بود.

مواد داخل عروسک پارچه ای و عروسک پولیشی معمولا گاها یکسان استفاده می‌شود. اما نکته بسیار مهم آن نحوه شست و شوی عروسک پولیشی می‌باشد. زمانی که قصد شستن عروسک پولیشی دارید، بهتر است که مواد داخل آن را تخلیه کنید و به آرامی بشورید. اما زمانی که قصد شستن عروسک پارچه‌ای دارید، نیاز به چنین خدماتی نخواهید داشت. در بخش‌های بعدی این موضوع را به صورت دقیق مورد بررسی قرار میدهم. سومین تفاوت عروسک پارچه ای و عروسک پولیشی نوع دوخت هر یک از آن ها خواهد بود. برای دوخت عروسک پلاشی معمولا از ماشین‌ دوخت صنعتی استفاده می‌شود، اما برای دوخت عروسک‌های پارچه‌ای چنین نخواهد بود و می‌توان حتی با چرخ خیاطی های ساده و قدیمی نیز به درست کردن عروسک پرداخت.

آخرین و مهم ترین تفاوت

چهارمین تفاوت عروسک پارچه ای و عروسک پولیشی در ظاهر آن ها می باشد. عروسک های‌ پارچه‌ای معمولا ظاهری ساده داشته و نمی‌توان تغییرات بسیار زیادی در آن ایجاد کرد. اما عروسک‌های پلاشی حالت کاملا متفاوتی دارند و می‌توان بر اساس نیاز خود آن ها را به اشکال گوناگون تهیه کرد. دقت کنید که عروسک های پارچه ای امروزه فراموش شده اند و بیشتر کودکان به دنبال عروسک پولیشی می‌باشند. به همین دلیل، شما نیز قبل از خرید عروسک سعی کنید نظر کودکان خود را بپرسید.

عروسک شاسخین دخترانه چیست؟

اگر بخواهیم معروفترین حالت عروسک پولیشی را مورد بررسی قرار دهیم، باید به عروسک شاسخین دخترانه اشاره کنیم. این مدل عروسک پولیشی معمولا کیفیت بسیار بالایی دارد و از طرفی دخترهای 20 تا 30 ساله نیز از آن استقبال می‌کنند. پارچه نرم و رنگ و طراحی جذاب آن می‌تواند نظر هر شخصی را به خود جلب نماید. حال اگر به دنبال خرید عروسک با ارسال فوری می‌باشید، می‌توانید روی کمک شازده کوچولو حساب کنید. چرا که تمام تلاش ما بر این است برای والدینی که عجله دارند از پست ویژه استفاده کنیم. بهتر است که از موضوع اصلی خود «تفاوت عروسک پارچه ای و عروسک پولیشی» دور نشویم.

برخی از افراد برای خرید عروسک شاسخین دخترانه ارزان، سراغ عروسک‌های پارچه‌ای میروند. با توجه به تفاوت عروسک پارچه ای و عروسک پولیشی، عمر این محصولات بسیار کوتاه خواهد بود و نمی‌توان روی آن حساب ویژه‌ای باز کرد. به همین دلیل اگر عروسک شاسخین شما حالت پلاشی ندارد، بهتر است که از خرید آن صرف نظر کنید. معمولا بهترین حالت عروسک های پارچه ای مدل مینیمال آن می‌باشد. چرا که وزن و اندازه آن کوچک است و به سادگی می‌توان آن را در شرایط مناسبی نگهداری کرد.

عروسک شاسخین دخترانه

محبوبترین و جدیدترین سایت عروسک پولیشی

با توجه به شناخت شما از عروسک پولیشی ممکن است که به دنبال بهترین سایت عروسک پولیشی باشید. امروزه عروسک فروشی های آنلاین بسیار زیادی وجود دارد که می‌تواند به شما محصولات مختلفی را معرفی کند. اما نکته بسیار مهم آن ها در این است که کیفیت و قیمت مناسبی به والدین ارائه کنند. به جرات می‌توان گفت که سایت شازده کوچولو تمام نیاز شما را در این زمینه برطرف خواهد کرد. از طرفی تعداد عروسک های پولیشی و همچنین عروسک پارچه ای در آن بسیار زیاد است و می‌تواند نظر هر شخصی را به خود جلب کند.

جمع بندی نهایی

در این مقاله به صورت کامل و جامع در مورد تفاوت عروسک پارچه ای و عروسک پولیشی صحبت کردیم. در صورتی که به دنبال خرید عروسک برای کودکان خود می‌باشید، اولین انتخاب شما عروسک پلاشی باشد. چرا که این نوع از عروسک کیفیت بالایی دارد و از طرفی جلوه زیباتری نیز به اتاق کودکان شما اضافه خواهد کرد. در دسته بندی عروسک دخترانه و یا اسباب بازی پسرانه می‌توانید با انواع عروسک های پولیشی آشنا شوید. همواره به یاد داشته باشید که خرید عروسک ها برای دختر و پسر به یک اندازه لازم است. زمانی که کودکان رشد می‌کنند، با استفاده از انواع عروسک ها می‌توانید آداب و فرهنگ اجتماعی مناسبی را به آن ها منتقل نمایید. برخی مواقع پارچه، عروسک‌های پارچه ای حالت خشک و خشن دارند، این مدل عروسک های پارچه ای را برای کودکان با سنین کم خریداری نکنید.

در صورتی که برای خرید از اسباب بازی شازده کوچولو سوال و یا چالشی دارید، می‌توانید از طریق بخش پشتیبانی آنلاین پاسخ آن را به دست آورید. همچنین اگر برای خرید عروسک پلاشی و یا عروسک پارچه ای نیاز به راهنمایی دارید، مشاورین ما در بخش پشتیبانی شازده کوچولو در کنار شما خواهند بود و بهترین مشاوره را به شما عزیزان تقدیم خواهند کرد. در صورتی که از مطالعه این بخش لذت بردید، خوشحال می‌شویم که اسباب بازی فروشی آنلاین شازده کوچولو را در شبکه‌ های اجتماعی به دیگران معرفی کنید. با این کار کودکان بسیار زیادی می‌توانند از عروسک های با کیفیت استفاده کنند و از طرفی والدین آن ها نیز از قیمت پایین محصولات راضی خواهند بود. شازده کوچولو به دنبال لبخند رضایت فرزندان عزیز شما می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *