مجله ی کودک

آموزش شستشوی عروسک های پولیشی

نحوه ی شستشوی عروسک های پولیشی

مطالب امروز فروشگاه شازده کوچولو راجع به “آموزش شستشوی عروسک های پولیشی” است. با ما همراه شوید تا مطالب مفیدی را در این باره مطالعه کنید. عروسک های پولیشی به عروسک های پارچه ای گفته می‌شود که جنس آن پرز دار یا کرک دار هستند. این عروسک ها انتخابی ایده آل برای کودکان در تمامی سنین است. چرا که کاملا بی خطر بوده و از انعطاف پذیری بالایی برخوردارند. جنس عروسک های پولیشی متفاوت می‌باشد و با توجه به جنس قیمت گذاری ها قابل تغییر هستند. یکی از دلایلی که انتخاب این عروسک ها آن را تبدیل به خریدی ایده آل می‌کند قابل شستشو بودن آنها است.

به طور کلی تمامی اسباب بازی ها در طول روز به صورت مداوم در دسترس کودکان می‌باشد. در طولانی مدت عروسک و اسباب بازی ها نیاز به شستشو و تمیز شدن دارند. انتخاب و خرید عروسک های پولیشی این کار را برای والدین آسان می‌کند چرا که قابلیت شستشو دارند. عروسک پولیشی را با خیالی آسوده در لباسشویی قرار داده و مجددا عروسکی تمیز و بدون آلودگی را به کودکتان تحویل دهید. البته در اینجا کیفیت عروسک نیز تاثیر زیادی در نتیجه کار خواهد داشت. این کیفیت را می‌توانید با خرید عروسک پولیشی در فروشگاه اینترنتی شازده کوچولو تجربه کنید.

اگر بخواهیم به فواید خرید عروسک های پولیشی اشاره ای داشته باشیم، نرمی و لطافت آن در اولویت قرار دارد. کاهش استرس و ایجاد آرامش برای کودک دلبندتان از مزایایخرید عروسک با این جنس می‌باشد. از دیگر مزایای خرید عروسک دخترانه یا پسرانه پولیشی جابجایی آسان و راحت آن است. با توجه به جنس عروسک و عدم آسیب پذیری، کودکان می‌توانند آن را براحتی حمل کرده و همراه خود داشته باشند. با تمامی این توصیفات خرید عروسک پولیشی تنها مختص کودکان نبوده و در تمامی سنین می‌توان از داشتن آنها لذت برد.

نحوه ی شستن عروسک پولیشی

با توجه به اینکه عروسک های پولیشی از جنس پارچه تولید شده اند، قابلیت شستشو دارند. برخی از افراد این نوع عروسک را برای شستشو به خشک شویی می‌برند، اما نیاز به هزینه ای اضافه نیست. چرا که با رعایت بعضی از موارد براحتی می‌توان در منزل این کار را انجام داد. شستن این عروسک های جذاب و دوست داشتنی به دو روش صورت می‌گیرد: شستشو با ماشین لباسشویی و شستشو با دست. زمانی که در تماس با دست این عروسک ها کثیف شوند، براحتی به دو صورت گفته شده تمیز خواهند شد.

گذشته از مورد کثیفی برای رعایت اصولی بهداشتی نیز باید هر از چند گاهی عروسک ها شسشو داده شوند. همچنین برای پیشگیری از ایجاد آلرژی در کودکان شستن عروسک های ضروری می‌باشد. نوعی خاصی از عروسک های پولیشی نیز قابلیت شستشو نداشته و مورد بحث ما نیستند. برای شستن عروسک پولیشی در ابتدا نیاز به یک شوینده مناسب داریم. اگر رنگ عروسکی که قصد شستن آن را دارید روشن می‌باشد بهتر است از پودر ماشین لباسشویی استفاده کنید. عروسک های پولیشی رنگی را با مایع لباسشویی مخصوص لباس های رنگی شستشو دهید. پس از شستشو بهترین نوع خشک کردن عروسک به صورت طبیعی است.

شستن عروسک با دست

عروسک های پولیشی همیشه جز اولین گزینه های انتخابی برای خرید یا هدیه دادن می‌باشند. این عروسک ها بسیار جذاب و دوست داشتنی هستند. اگر تصمیم داریدیک عروسک زیبا و دلربا تهیه کنید، گزینه پیشنهادی ما خرید عروسک خرگوش آنجل اورجینال است. این نوع عروسک ضد حساسیت می‌باشد و در لیست پرفروش ترین محصولات سایت شازده کوچولو قرار دارد. نگهداری و شستشوی این عروسک بسیار ساده می‌باشد. برای شستن این عروسک در ابتدا به تگ یا برچسب آن توجه کنید. شستن با دست جز مطمئن ترین روش های شستشو برای این عروسک است.  دمای مناسب آب هم تاثیر زیادی در این موضوع خواهد داشت.

بهترین دما بین۳۰ تا ۴۰ درجه سانتیگراد می‌باشد. در صورتی که لباس عروسک از بدنش جدا می‌شود آن را به صورت جداگانه شسته و پس از خشک شدن اتوکشی نمایید. این کار تاثیر زیادی بر ظاهر و جذابیت مجدد عروسک دارد. دقت کنید از مواد شویندهآسیب رسان به بافت عروسک استفاده نکنید. یکی از بهترین شوینده ها پودر صابون است. استفاده از پودر صابون در عین پاک کنندگی خاصیت نرم کنندگی را نیز به همراه دارد. عروسک را به مدت یک ساعت در محلول آب و پودر صابون قرار داده و پس از آن شستشو و آبکشی نمایید.

آموزش شستن عروسک خرگوش آنجل

سیاه شدن صورت عروسک

عروسک ها از اسباب بازی های مورد علاقه کودکان محسوب می‌شوند و مدام در مجاورت انواع لکه و کثیفی ها قرار دارند. صورت عروسک نیزیکی از قسمت های آسیب پذیر در اجزای بدن عروسک است. راه حل های زیادی برای پاک کردن صورت این اسباب بازی دوست داشتنی وجود دارد. در ابتدا صورت عروسک را به طور کامل بررسی کرده و پس از تشخیص نوع لکه نسبت به پاک کردن اقدام نمایید. اگر درصد آلودگی پایین باشد می‌توان برای تمیز کردن از یک پد یا پنبه آغشته به مایع دستشویی کمک گرفت. دقت کنید تا که از مواد پاک کننده قوی برای برطرف کردن لکه ها استفاده نکنید.

صورت عروسک را خیس کرده و پنبه آغشته را به آرامی روی صورت عروسک ماساژ دهید. پس از اینکه به طور کامل لکه برطرف شد صورت را شسته و آبکشی نمایید. برای قسمت های برجستگی و فرورفتگی صورت مانند چشم، گوش و لب ها از یک مسواک نرم کمک بگیرید. در صورتی که لکه های ایجاد شده روی صورت عروسک بر اثر جوهر خودکار یا ماژیک باشد می‌توان از الکل یا استون نیز استفاده کرد. ابتدا کمی استون را بوسیله پنبه روی قسمت کوچکی از صورت عروسک تست کنید. اگر به پوست آسیبی وارد نشد لکه ها را به این محلول پاک کنید.

شستن عروسک موزیکال

عروسک های موزیکال جز عروسک های جذابی هستند که طرفداران زیادی نیز دارند. این عروسک ها مناسب سنین پایین بوده و برای سرگرم کردن و بالا بردن قدرت شنوایی کودکان گزینه ای مناسب می باشد.  همچنین موسیقی نقش بسزایی در رشد ذهنی کودکان دارد. عروسک های موزیکال شامل عروسک های متحرک و غیر متحرک می‌باشند که قابلیت پخش موسیقی دارند. جنس بدنه آنها نیز با هم متفاوت است. گروهی عروسک های موزیکال از جنس پولیش بوده و برخی دیگر از جنس پلاستیک فشرده هستند. برای تمیز کردن انواع عروسک های موزیکال بهتر است از رسیدن آب به قسمت باتری و بدنه آن جلوگیری شود.

به طور کلی وسایل بازی که باتری خور بوده یا قطعات الکترونیکی دارند بهتر است با الکل و پد الکلی تمیز شوند. علاوه بر این روش می‌توانیدیک دستمال خیس را به مواد شوینده آغشته کرده و روی تمامی قسمت های عروسک ماساژ دهید. سپس با دستمال خیس تمیزدوباره مواد را از روی بدنه عروسک پاک کنید. در پایان با دستمال خشک تمامی قسمت ها را خشک نمایید. اگر جنس عروسک پولیشی است می‌توانید قسمت های باتری خور عروسک را به آرامی از بدنه جدا کرده و با شوینده متناسب با جنس عروسک شستشو دهید. پس از آبکشی و خشک شدن مجددا محفظه باتری خور را در جای خود قرار دهید. اگر علاقه مند به عروسک های موزیکال هستید، حتما جذب خرید اسباب بازی دخترانه نیز خواهید شد.

نحوه شستن عروسک خرس بزرگ

داشتنیک عروسک خرس در مقیاس های بزرگ به تمامی افراد به ویژه کودکان حسی خوبی را انتقال می‌دهد. این عروسک ها بسیار جذاب بوده و به واقعیت نزدیک هستند. اگر صاحب این خرس های زیبا و دوست داشتنی هستید و نمی‌دانید چطور آنها را تمیز کنید با ما همراه شوید. در قدم اول سعی کنید در صورت کثیفیا لکه دار شدن عروسک فورا اقدام کنید. لکه ها تا تازه هستند سریع و بدون دردسر از پارچه جدا می‌شوند. در قدم بعد اگر خرس بزرگ جذاب شما زیاد کثیف نیست بوسیله یک دستمال آغشته به مواد شوینده آن را تمیز کنید.

پس از آن مواد را با دستمال مرطوب دیگری برداشته و بوسیله سشوار خشک کنید. در صورتی که درصد کثیفی خرس یا شاسخین شما بالاست می‌بایست نسبت به شستشوی کامل آن اقدام کنید. ابتدا تمامی قسمت های عروسک را بررسی کنید. اگر سن عروسکتان بالاست و نیاز به تعمیرات دارد این کار را نیز انجام دهید. در قدم بعدی اگر لکه های سخت روی آن وجود دارد حلال آن را یافته و انها را از بین ببرید. نکات شستشو را در قسمت لیبلیا تگ آن مطالعه کنید. این نکات شامل دمای مناسب آب، شوینده مناسب و … است.

شستشو با ماشین لباسشویی

اگر سایز عروسک خرس با لباسشویی مطابقت دارد آن را داخل لباسشویی انداخته و برنامه مناسب با آن را وارد کنید. دمای بالای آب و استفاده از سفید کننده باعث از بین رفتن بافت پارچه عروسک خواهد شد. پس از شستشو در آبکشی نرم کننده مخصوص حوله و لباس را به آن اضافه کنید. سعی کنید از خشک کن استفاده نکنید چرا که ساختار ظاهری عروسک را از بین می‌برد. نهایتا از گزینه دور ۴۰۰ موتور خشک کن استفاده کنید. پس از خشک شدن با یک برس نرم تمامی پرز یا کرک ها را شانه کنید. حالا شما دوباره یک خرس تمیز و جذاب خوش بو دارید. که می توانید همانند روز اول از آن لذت ببرید.

شستن عروسک خرس

طریقه شستن عروسک پلاستیکی

یکی از قدیمی ترین عروسک های موجود در بازار عروسک های پلاستیکی می‌باشند. این عروسک ها از زمان های دور جز اسباب بازی های سرگرم کننده و محبوب به شمار می‌آیند. جنس پلاستیک این عروسک باعث دوام، ضربه گیری و عدم آسیب پذیری به آن می‌باشد. از مزایای خرید این جنس عروسک ضد آب بودن و مقاومت آن نسبت به آب است. کودکان می‌توانند آن را به سادگی در بازی های آبی همراه خود داشته باشند. شستشوی این مدل عروسک نیز به راحتی امکانپذیر است. شما می‌توانید با کمک یک برس یا فرچه نرم و کمی شوینده مناسب این کار را انجام دهید.

اگر بدن یاصورت عروسک با لکه جوهر کثیف شده بهتر است از حلال های مطمئن و قوی کمک بگیرید. البته دقت کنید که به صورت و بدن عروسک آسیبی وارد نشود. موهای عروسک را نیز با شامپو کاملا شستشو دهید. در پایان نیز از یک نرم کننده مناسب استفاده کرده و پس از مدت زمان ۵ دقیقه موهای عروسک را به طور کامل ابکشی کنید. پس از شستشوی کامل بدن، صورت و موها عروسک را با حوله خشک نمایید. لباس های عروسک را نیز به صورت جداگانه بشویید. همچنین اگر خواستار تغییری در عروسک خود هستید، با پوشیدن لباس های جدید این تنوع را ایجاد کنید.

سخن نهایی

در مطالب امروز فروشگاه شازده کوچولو اطلاعاتی کاربردی مربوط به آموزش شستشوی عروسک های پولیشی بیان کردیم. به این مورد پرداختیم که بیشتر عروسک های پولیشی را می‌توان با توجه به رنگ و کیفیت آنها شستشو داد. بهتر است به علت تماس زیاد کودکان با اسباب بازی ها خود دارند هر از چند گاهی ضدعفونییا شسته شوند.  بدیهی است هر چه جنس عروسک های پولیشی از کیفیت بالاتری برخوردار باشد نتیجه شستشو بهتر خواهد شد. برخی از انواع اسباب بازی ها مانند عروسک های موزیکال را نمی‌توان در ارتباط مستقیم با آب قرار داد. این عروسک ها را می‌بایست با پدهای الکی و یا دستمال های آغشته به محلول شوینده تمیز نمایید.

چرا که با رسیدن آب به قسمت باتری خور سولفاته شده و در نهایت صدای عروسک شما کار نمیکند. در حفظ و نگهداری عروسک های بزرگ نیز دقت کافی را داشته باشید. شستشوی این عروسک ها با توجه به سایز بزرگی که دارند کمی سخت و دردسر ساز است. خرس های بزرگ را با توجه به جنس و سایزشان می‌توان با لباسشویییا دست شستشو داد. البته با صرف کمی هزینه نیز می‌توان به مراکز خشکشویی و به دست افراد متخصص بسپارید. علاوه بر در نظر گرفتن موارد بالا برای جذابیت و درخشندگی بیشتر اسباب بازی های کودک دلبندتان سالی چند بار آنها را شستشو دهید.

تعمیر اجزای عروسک یا قطعات اسباب بازی هم تاثیر زیادی در دوام آنها خواهد داشت. به یاد داشته باشید که تمامی عروسک‌ های شازده کوچولو قابلیت شستشو دارند و به سادگی تمیز می‌شوند. در صورتی که برای خرید هر یک از محصولات شازده کوچولو سوال و یا چالشی داشتید، در بخش کامنت‌های این مقاله با ما مطرح کنید. در این صورت همکاران ما در کوتاهترین زمان ممکن پاسخ آن را برای شما عزیزان ثبت خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *