اسباب بازی

راهنمای انتخاب تفنگ‌های اسباب بازی بر اساس سن کودک

انتخاب تفنگ‌های اسباب بازی

تفنگ‌ها یکی از اسباب بازی‌های پرطرفدار در میان کودکان به ویژه پسران هستند که از محبوبیت زیادی برخوردارند. در این مطلب از فروشگاه اسباب بازی فروشی آنلاین شازده کوچولو، راهنمای انتخاب تفنگ‌های اسباب بازی بر اساس سن کودک را بیان می‌کنیم. بازی با تفنگ و اسلحه یک بازی سرگرم کننده برای کودکان محسوب می‌شود که مهارت‌های زیادی را در آنها پرورش می‌دهد. کودکان با داشتن یک تفنگ اسباب بازی حس پلیس یا قهرمانی را دارند که همیشه پیروز است.

 در زمان خرید این نوع وسیله بازی هیجانی باید نکاتی لازم در این زمینه رعایت شود. یکی از این موارد پاسخ به سوال چه تفنگی برای چه سنی مناسب می‌باشد؟ خواهد بود. البته برخی از والدین حتی در زمان خرید این نوع اسباب بازی دچار نگرانی و تردید می‌شوند. اما در نظر داشته باشید که دسترسی به یک راهنمای کلی راجع به خرید تفنگ خیالتان را تا حدی زیادی آسوده می‌کند. در بخش‌های بعدی اطلاعات مفیدی در ارتباط با این موضوع ارائه خواهیم داد.

نکات مهم خرید تفنگ اسباب بازی

داشتن اطلاعات کافی در زمان خرید تفنگ برای کودکان به انتخاب صحیح والدین کمک خواهد کرد. در ادامه به برخی از این نکات اشاره می‌کنیم:

در نظر گرفتن سن کودک

همه ما می‌دانیم که اسباب بازی‌ها باید متناسب با سن کودک انتخاب شوند. تفنگ ها نیز شامل این اصل مهم شده چرا که برخی از تفنگ‌ها حتی سلامتی فرزندتان را به خطر می‌اندازند. تنوع این نوع وسیله سرگرم‌کننده به اندازه‌ای است که می‌توان از میان آنها به راحتی گزینه مناسب کودک خود را پیدا نمود. اگر فرزند شما به سنی نرسیده که قدرت تشخیص کار خطرناک را داشته باشد، بهتر است تا حد امکان تفنگ برای او خریداری نشود. تفنگ‌های پلاستیکی بی‌خطری نیز وجود دارند که تا حدی نیازی‌ها او را در این زمینه برطرف خواهند کرد. در سنین بالاتر تفنگ‌هایی با قابلیت‌های بیشتر و جذابیت دو چندان را می‌توان در لیست انتخاب‌های خود قرار دهید.

کودک و تفنگ بازی

کودک و تفنگ بازی

در نظر گرفتن مکان بازی

یکی از موارد تاثیرگذار در زمان خرید تفنگ اسباب بازی، محیط بازی کودک است. مکان‌های باز با مساحت زیاد دست کودک را برای انجام بازی‌های مختلف باز می‌گذارد. بهتر است پیش از خرید این وسیله بازی به مکان بازی فرزند خود توجه کنید. به عنوان نمونه برخی از تفنگ‌های موزیکال در محیط‌های بسته دیگران را آزار می‌دهد و بهتر است در مکان‌های بزرگ‌تر مورد استفاده قرار گیرد.

کودک و محیط بازی

کودک و محیط بازی

در نظر گرفتن کیفیت

از نکات مهمی که در زمان انتخاب تفنگ‌های اسباب بازی باید به آن دقت شود، کیفیت مواد تشکیل دهنده است. در نظر داشته باشید که تفنگ‌هایی که از مواد ایمن و بهداشتی تولید می‌شوند، سلامتی کودکان را تضمین می‌کنند. در هنگام انتخاب برای فرزند خود به نکات ریز و کوچک نیز توجه داشته باشید. به عنوان نمونه بررسی کنید که این تفنگ لبه‌های تیز یا برنده‌ای نداشته باشد.

 یا اینکه اگر برای کودکان نوپا خریداری می‌شود، قطعات ریز و جدا کننده‌ای در آن نباشد. یکی از گزینه‌های تاثیرگذار در انتخاب یک تفنگ باکیفیت، مقاوم بودن و دوام بالای آن محسوب می‌شود. با توجه به اینکه کودک این وسیله بازی را مدام در دست داشته یا زیر دست و پا می‌اندازد، مقاومت آن حائز اهمیت است.

معرفی بهترین تفنگ‌های اسباب بازی

در این بخش تصمیم داریم بهترین تفنگ‌های اسباب بازی را به والدین معرفی کنیم. گزینه‌های زیر جزو با کیفیت‌ترین و بی‌خطرترین تفنگ‌های مناسب کودکان می‌باشند:

تفنگ اسباب بازی دولول پوکه پران

این نوع تفنگ در لیست انتخاب‌های خرید اسباب بازی پسرانه قرار دارد. بهتر است این گزینه جذاب و هیجان انگیز را برای پسرانی در سنین 8  سال به بالا انتخاب نمایید. چرا که کودکان در سنین پایین‌تر قدرت تشخیص خطر را نداشته و گاها دچار مشکل خواهند شد. در زمان خرید این تفنگ اسباب بازی روحیات کودک را نیز در نظر داشته باشید. چرا که این تفنگ پوکه پران مناسب پسرانی است که دارای روحیاتی جنگ طلبانه و قدرت طلب هستند. به این روش والدین امکان کنترل تمایلات و نیازهای کودک را به دست گرفته و برای او حد و مرز تعیین کنند.

اسباب بازی تفنگ دولول

اسباب بازی تفنگ دولول

تفنگ‌های حباب ساز

این نوع از تفنگ علاوه بر سرگرم کننده بودن، مهارت‌های مختلفی را در فرزندتان پرورش می‌دهد. مهارت‌های حرکتی و فعالیت‌های جسمی کودک با کمک این وسیله بازی بسیار جذاب تقویت خواهد شد. مزیت انتخاب تفنگ‌های اسباب بازی مانند آبپاش این است که غالبا در محیط‌های باز و در طبیعت مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین علاوه بر سرگرم کننده بودن کودک انرژی طبیعت را دریافت کرده و فعالیتی بسیار مفید برای او محسوب خواهد شد. تفنگ حباب ساز طرح پاندا با طرحی جذاب و رنگ‌هایی شاد یک گزینه‌ پیشنهادی ویژه برای خرید تفنگ می‌باشد.

اسباب بازی تفنگ حباب ساز

اسباب بازی تفنگ حباب ساز دایناسوری

تفنگ‌های آبپاش

اگر به دنبال یک تفنگ بی‌خطر و بدون آسیب هستید، این نوع تفنگ بهترین گزینه انتخابی می‌باشد. این اسباب بازی جذاب و هیجانی را مناسب کودکان در هر سنی بوده و حتی بزرگسالان نیز از آن لذت می‌برند. این محصول برای فصول گرم سال یک وسیله بسیار سرگرم کننده و شادی آفرین محسوب می‌شود. یکی از ویژگی‌های قابل توجه این وسیله بازی تقویت حرکت‌های جسمی و بدنی می‌باشد. همچنین استرس و اضطراب‌های درونی کودک را از بین خواهد برد. اگر می‌خواهید فرزند خود را از لحاظ روحی و روانی سلامت نگه دارید، به نوع بازی‌های انتخابی فرزندان خود دقت کنید. به طور کلی می‌توان گفت بازی‌هایی که کودک را در تماس بدنی با آب قرار می‌دهد، سلامت روانی او را تأمین خواهد کرد.

تفنگ های آب پاش

تفنگ های آب پاش

تفنگ‌های موزیکال

مزیت انتخاب این نوع تفنگ در بی‌خطر و صدادار بودنش می‌باشد. البته اگر جزء والدینی هستید که ظرفیت سر و صدا و هیاهو را ندارید، بهتر است انواع دیگری از تفنگ را خریداری نمایید‌. از ویژگی‌های تفنگ موزیکال می‌توان به تقویت مهارت‌های شنیداری اشاره داشت. علاوه بر این اسباب بازی‌های موزیکال مانند این نوع تفنگ، حواس پنجگانه کودک را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در نظر داشته باشید که بازی و اسباب بازی یکی از روش‌های مفید برای برطرف شدن استرس کودکان است. تفنگ‌ها نیز تا حدی هیجانات و اضطراب درونی کودک را تخلیه خواهند کرد.

تفنگ های موزیکال

تفنگ های موزیکال

مزایای خرید تفنگ اسباب بازی برای کودکان

انتخاب تفنگ‌های اسباب بازی برای کودک دارای مزایای متعددی می‌باشد، در ادامه برخی از این مزیت‌ها را بیان می‌کنیم:

تقویت قوه تخیل و نقش آفرینی

تمامی کودکان در ارتباط با بازی و اسباب بازی‌ها تجربیات مختلفی به دست می‌آورند. افزایش خلاقیت و ایفای نقش نیز جزء مواردی است که یک کودک در هنگام  بازی به دست می‌آورد. در نقطه مقابل درصد بالایی از دختران با خرید عروسک باربی نقش آفرینی می‌کنند. آنها با عروسک‌های باربی قوه تخیل خود را پرورش داده و حس مسئولیت پذیری را افزایش خواهند داد.

عروسک باربی چشم تیله ای

عروسک باربی چشم تیله ای

تقویت روحیه همکاری و مشارکتی

یکی از راههای تعامل کودکان با دنیای بیرون، بازی کردن به صورت گروهی و جمعی است. یکی از مزایای تفنگ بازی نیز در ارتباط با ارتباطات اجتماعی می‌باشد. والدین می‌توانند از طریق اسباب بازی‌هایی مانند تفنگ حس مشارکت طلبی را در فرزند خود تقویت کنند. این بازی اغلب به صورت چند نفره انجام شده و کودک به همکاری و تعامل با دیگران تشویق می‌کند.

تقویت فعالیت‌های فیزیکی

اهمیت تحرک جسمی و تقویت اعضای بدن  در سلامتی کودک از نکات مهم و ضروری می‌باشد. کودکان در هنگام بازی با تفنگ حرکات مختلفی انجام می‌دهند. آنها در حین بازی می‌دوند، پنهان می‌شوند و هدف گیری می‌کنند. تفنگ بازی آمادگی جسمانی را در کودک افزایش داده و انرژی‌های منفی آنها را نیز تخلیه می‌سازد. به طور کلی بازی با تفنگ مهارت‌های حرکتی و قدرت حل مسئله کودکان را تقویت خواهد کرد.

تقویت هوش استراتژیک

شاید حتی شما نیز یه این موضوع توجه نداشته‌اید که بازی با تفنگ کودک را به فکر کردن و برنامه ریزی وادار می‌کند. او با در بازی‌هایی که جمعی انجام می‌شود سعی می‌کند خطاهایی که در تفنگ بازی انجام داده را به حداقل رسانده تا در نهایت دشمن را شکست دهد. به نوعی از چالش‌های پیش آمده در هنگام بازی درس گرفته و سعی در برطرف کردن آنها خواهد کرد. کودکان حتی در تفنگ بازی با کمک هوش استراتژیک ابتکاراتی جدیدی را فراهم می‌آورند. بنابراین می‌توان گفت یکی از مزایای بازی با تفنگ برای کودک، افزایش قدرت تجزیه و تحلیل، حل مسئله و هوش استراتژیک است.

سخن پایانی

در مطالب امروز فروشگاه اسباب بازی فروشی شازده کوچولو موضوع انتخاب تفنگ‌های اسباب بازی را مورد بررسی قرار دادیم. تفنگ‌ها جزء اسباب بازی‌های مورد علاقه پسران هستند، اما درصد کمی از دختران نیز این وسیله بازی را دوست دارند. در زمان خرید تفنگ اسباب بازی به سن، محیط بازی باید توجه کرد. در نظر گرفتن کیفیت نیز از مواردی است که در یک انتخاب صحیح تاثیرگذار می‌باشد.

 از مزایای تفنگ اسباب بازی برای کودکان می‌توان به تقویت قوه تخیل، ایفای نقش، افزایش روحیه همکاری، تقویت حرکات جسمانی اشاره داشت. اگر قصد خرید تفنگ به عنوان هدیه، پاداش و تشویق کودک را دارید، بهتر است به روحیات کودک نیز توجه کنید. چرا که برخی از کودکان به عروسک علاقمند بوده و در این شرایط خرید خرس با رنگ مورد علاقه آنها را خوشحال خواهد کرد. مزیت عروسک‌های خرس این است که محدودیت جنسیتی و سنی نداشته و حتی بزرگسالان نیز به آن علاقمند هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *